Close+komt+met+Close+Assistant%3A+AI%2Dchatbot+klantenservice+voor+iedereen
Nieuws

Close komt met Close Assistant: AI-chatbot klantenservice voor iedereen

Close, het communicatieplatform dat in korte tijd grote naam verwierf in eventwereld met The Close App en zich richt op hyper-gepersonaliseerde klantervaringen, lanceert SaaS-tool Close Assistant. Deze innovatieve oplossing stelt website-eigenaren in staat om binnen vijftien minuten een persoonlijke AI-chatbot-assistent te creëren met behulp van de technologie achter OpenAI's ChatGPT.

Deze AI-chatbot is 24/7 beschikbaar om alle vragen van klanten te beantwoorden. Met Close Assistant kunnen zowel grote als kleine organisaties naadloos hun websitecontent inzetten om hun eigen ChatGPT-assistent te trainen, zodat bezoekers altijd direct worden voorzien van de juiste informatie. Verbeterde user experience Close Assistant combineert geavanceerde technologieën, waaronder website scraping, gepersonaliseerde chats en ChatGPT 4.0, waardoor bedrijven en website-eigenaren van elk formaat in een mum van tijd en 24/7 de user experience van hun klanten kunnen verbeteren. Daarbij kan de AI-chatbot worden gepersonaliseerd, zodat deze past bij de huisstijl en branding van het bedrijf.

Hiermee behoort het tijdperk van generieke en onduidelijke antwoorden van chatbots tot het verleden en kunnen websitebezoekers praten met een chatbot die hen aanspreekt alsof ze met een mens praten. De gebruiksvriendelijke oplossing maakt het integreren in een website gemakkelijk en snel, zonder dat er complexe codering of tijdsintensieve configuratie aan te pas komt. Close Assistant maakt optimaal gebruik van websitecontent als bron voor de gepersonaliseerde ChatGPT, waardoor bezoekers snelle en nauwkeurige antwoorden op hun vragen krijgen. Bovendien is het mogelijk om zelf custom content aan de AI-chatbot toe te voegen, zodat deze nog beter aansluit bij de doelgroep.

Efficiëntie en kostenbesparing
Dankzij Close Assistant wordt het klantenserviceproces geoptimaliseerd. De AI-chatbot neemt routinematige vragen over, waardoor het klantenserviceteam meer tijd heeft voor complexere taken. Dit levert niet alleen een verbeterde efficiëntie op, maar ook een verlaging van operationele kosten. Daarnaast biedt Close Assistant de mogelijkheid om de AI-chatbot te trainen en specifieke functionaliteiten toe te voegen, zoals gericht op de verkoop van specifieke producten en andere toepassingen. “Met Close Assistant zetten we een belangrijke stap in de toekomst en tillen we klantenservice naar een hoger niveau.” zegt Kiliaan Toorenaar, CEO en Co-Founder bij Close: "Deze oplossing neemt de frustraties die veel Nederlanders bij chatbots hebben, zoals het verkrijgen van onjuiste antwoorden op vragen, volledig weg. Dankzij de combinatie van de al bestaande websitecontent met ChatGPT 4.0, ben je als organisatie in staat om bezoekers van de juiste antwoorden en informatie te voorzien. Voor bedrijven biedt dit de kans om op een moeiteloze en gepersonaliseerde wijze met bezoekers te communiceren. Dit resulteert niet alleen in een verbeterde klanttevredenheid, maar draagt ook bij aan de bedrijfscontinuïteit door tijdsbesparing en de bijbehorende kostenverlaging.”


Over Close
Close is een communicatieplatform met een op chat gebaseerde hyper gepersonaliseerde in-app conversatie en een eigen CMS waarmee organisaties direct kunnen communiceren met bezoekers en.of klanten. Dankzij koppelingen met onder andere Ticketmaster, krijgen bezoekers na aankoop van ieder ticket voor, tijdens en na het event exclusieve informatie over hun bezoek aan het festival, museum, theater, concert of voetbalwedstrijd. De Close app kan partijen als Johan Cruijff ArenA, Stage Entertainment en Pleinvrees tot haar klantenkring rekenen. In de app zijn inmiddels 22 miljoen berichten verstuurd.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.