Wat de livestreaming van LinkedIn voor uw evenement kan betekenen

18-02-2019 - 'Live gaan' met uw evenement is allang niet meer nieuw. Zo zijn er in de afgelopen jaren dagelijks livestreams te volgen via verschillende kanalen. Dat dit via LinkedIn ook mogelijk is, dat is nieuw. Het sociale online netwerk komt met videostreaming: video's van evenementen, conferenties en Q&A's. Wat zijn de mogelijkheden voor eventprofessionals?

LinkedIn mag eigenlijk in geen enkele marketingstrategie ontbreken gezien het enorme bereik van het platform maar wat betreft videocontent liep het platform achter. Zo deelde EventBranche eerder al 5 gratis livestreaming apps voor eventmanagers: Facebook Live, Instagram Live, Youtube Live, Twitche en Periscope. Daar komt Linkedin Live nu bij.  Deze video's kunnen geliked worden en het aantal kijkers is zichtbaar. Wat is dan het verschil met de bestaande livestream mogelijkheden?   
Allereerst kunnen de gebruikers momenteel alleen live video's streamen als ze daarvoor een uitnodiging hebben ontvangen van LinkedIn. Dit zal in de toekomst veranderen, dan zal de functie naar alle gebruikers worden uitgerold. Ze willen in de eerste fase alleen video's delen waarvan zij de kwaliteit kunnen garanderen en waarvan zij zeker weten dat het interessant genoeg is om te delen. 
Een ander verschil is het bereik, met 562 miljoen gebruikers wereldwijd zijn er veel mogelijkheden. LinkedIn beweerd dat videoposts 20 keer vaker gedeeld worden dan ieder ander type content. 
Volgens Hoofd Product Management bij Linkedin, Pete Davies, is video al een tijd de snelst groeiende vorm van content op het platform. Video is tevens de vorm van content die mensen het meest tot interacties aanzet. We houden de ontwikkelingen voor u in de gaten. 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners