The+Experience+Conference%3A+in+%C3%A9%C3%A9n+middag+van+het+gebaande+pad
Persberichten

The Experience Conference: in één middag van het gebaande pad

EXPERIENCE CONFERENCE IDEA - IDEA verenigt de toonaangevende eventmarketing en live communicatie bureaus van Nederland. Dan moet je dus ook richting geven. Dat doet IDEA met de vierde editie van The Experience Conference op 2 juli. Inderdaad de dag na de massaal bezochte #BBBQ19. Maar wie een beetje uitslaapt wordt in één middag van het gebaande pad geholpen....

Met het thema Off the beaten Track moet het programma ook ver weg blijven van het gebaande pad. Daarin lijkt organisator IDEA op voorhand al geslaagd, met onderstaande programma:

Maite Hontelé

Het bijzondere verhaal van een Nederlandse trompettiste die in Colombia wereldberoemd werd en na 10 jaar toch besloot het roer compleet om te gooien...

De Nederlandse trompettiste Maite Hontelé woonde tussen 2009 en 2019 in Medellín, Colombia, en maakte furore met haar salsaband. Ze nam 5 albums op, tourde de wereld over, werd genomineerd voor een Latin-Grammy en besloot tóch om na 10 jaar het roer compleet om te gooien…

Maite Hontelé neemt je mee op een tour door haar leven met deze interactieve talk


 

Een interactieve workshop door creative director & CEO Yemi A.D. en Entertainment & Influencer Marketing Manager Marko Baćević van het Tjechische bureau JAD Productions. Zij geven je een kijkje in de keuken van het entertainment en influencer marketing project dat zij in samenspraak met Adidas ontwikkelde en zeer succesvol inzette voor o.a. de award winning case #24ride voor Mercedes. 


Henk van Engen

Live TV vs Live Events: op zoek naar de paralellen tussen beide domeinen, aan de hand van spraakmakende voorbeelden (o.a. DWDD en ADE)...

Henk van Engen werd als regisseur/editor dit jaar bekroond met de 'Directors NL Award Meercamera Live'; "creativiteit gaat pas stromen zodra je het denken voorbij bent". Henk gaat aan de hand van spraakmakende voorbeelden (o.a. DWDD en ADE) op zoek naar de paralellen tussen beide domeinen. Wat kunnen wij opsteken van live tv? Over lef, intuïtie, vakmanschap en meer. 


 

It’s amazing what you can see with your ears
Een toenemende vraag in marketing is: hoe klinkt jouw merk? Sonic branding wordt steeds belangrijker, omdat het dé manier is waarop een merk wordt herkend of herinnerd. Denk maar aan de tune van (Always) Coca Cola, dan wil je niet dat het als (oh) Sisi (rider) klinkt. En Apple klinkt niet als Intell Inside. Dat klopt gewoonweg niet. En andersom geldt ook dat je alleen al bij het horen van de muziek je de beelden direct voor je ziet.

Music makes you feel things
De kracht van muziek kan ook gebruikt worden bij LIVE Events. De rol van muziek wordt nog wel onderschat, terwijl hier een grote kans ligt voor organisatoren, bedrijven en merken. Muziek kan namelijk een effectieve tool zijn om dé herinnering van een event te creëren. Door vooraf na te denken over hoe een evenement van begin tot eind klinkt, zorg je voor een unieke, blijvende experience. Door de oren van alle aanwezigen. 

Music makes the moment
Tijdens een interactieve sessie nemen Boy Bianchi, Joost Peper en Rogier van Twuijver het publiek mee in de zogenaamde "event journey", waarin alle contactmomenten van de gasten tijdens een evenement worden doorgenomen. Van uitnodiging tot eindshow laten zij zien - én horen - wat het voordeel is van unieke muziek bij al deze "experience touchpoints". Aan de hand van een vragenlijst creërt dit trio, samen live met het publiek, ad hoc muziek waarin kernwaarden, speerpunten en thema’s worden omgezet in unieke geluiden. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.