Slimme innovaties gaan bezoeker ArenA meer beleving bieden

23-01-2019 - De Johan Cruijff ArenA gaat, in samenwerking met Ajax en de KNVB, nieuwe, innovatieve diensten voor bezoekers ontwikkelen. Slimme innovaties moeten onder anderen zorgen voor extra beleving zoals exclusieve content bij een event, de kortste wachtrijen in het stadion tonen en de snelste weg naar je stoel wijzen. Bedrijven worden daarom, onder het motto ‘Change the Game’, uitgedaagd hun stadionoplossingen aan te melden. De meest aansprekende, state of-the-art concepten worden in de ArenA getest en al in de loop van dit jaar aan bezoekers aangeboden.

De ArenA wil dat bezoekers optimaal en intensief kunnen genieten van een wedstrijd of event, ook op een afstand. Gedacht kan worden aan informatie op maat over het event, kaartverkoop, een zorgeloze reis en activiteiten voorafgaand en na een wedstrijd. Of een virtuele omgeving tijdens een event waar bezoekers ervaringen delen.

Een deel van de wedstrijden van het Nederlands elftal wordt in de ArenA gespeeld en de KNVB wil dat bezoekers, ook tijdens EURO 2020, een topavond hebben. Maar ook dat de kennis die wordt opgedaan ten goede komt aan de andere voetbalclubs in Nederland. Naast de voordelen voor de bezoeker kunnen dergelijke diensten ook zorgen voor een efficiëntere en rendabele bedrijfsvoering zoals een optimale stoelbezetting, het sneller kunnen helpen van bezoekers en de ondersteuning van crowd-management. De geselecteerde oplossingen worden in een fieldlab-opzet met de verschillende partners in 2019 en 2020 geïmplementeerd en verder ontwikkeld in de ArenA.

Change the Game is een initiatief van de Johan Cruijff ArenA, Media Perspectives, Hogeschool van Amsterdam en TNO en mede gesubsidieerd door het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie. Als innovatiepartner is dit programma powered by KPMG. Innovatieve partijen kunnen zich tot eind maart 2019 aanmelden op www.changethegame.eu

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. DeFabrique

    21 loodsen, silo’s en hallen bieden ruimte aan 50 tot 3500 bezoekers op meer dan 10.000 m²
  2. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  3. ss Rotterdam

    Het ss Rotterdam is een plek waar gasten op avontuur gaan, iets beleven. Tijdens een weergaloos feest, inspirerend...
  4. De Kuip Meetings & Events

    De Kuip biedt voor ieder evenement van 50 tot 2.500 personen vele mogelijkheden in één van de 15 sfeervolle zalen.
  5. Maessen Tenten

    Met Maessen Tenten is de oplossing nooit ver weg en zijn de mogelijkheden talrijk.

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners