MeetingReview kiest voor partnerships met locaties

24-01-2017 - EVENEMENTENLOCATIE PLATFORM - Er is veel te doen over de rol van reviewplatformen die na verloop van tijd ook reserveringsplatformen worden. MeetingReview kiest voor partnerschap in plaats van bemiddeling. De deelnemers bepalen zelf of ze gebruikmaken van intermediairs. Drie mogelijkheden voor ‘samenwerking’ met nog meer relevantie:

Het is ruim drie jaar geleden dat MeetingReview, het platform voor onafhankelijke reviews, haar intrede in de vergader- en evenementenmarkt deed. Nu zijn al meer dan 1.500 Nederlandse locaties actief op meetingreview.com en ontvangen zij regelmatig reviews van opdrachtgevers, eventmanagers en managementassistenten. Initiatiefnemers Marco Kole en Robert Spakman hebben daarmee hun doel om klantervaringen online te delen bereikt. Een andere visie die zij voor ogen hadden was het vereenvoudigen van online boekingen in de vergadermarkt. ‘Dit blijkt meer voeten in aarde te hebben dan gedacht,’ vertelt Spakman. Toch hebben de heren hier een oplossing voor.

De keuze is gemaakt
‘Wij geloven dat de customer journey niet stopt na het lezen van reviews; de bezoeker wil meer informatie of direct kunnen boeken,’ aldus Spakman. Dat blijkt ook uit recent onderzoek van BrightLocal; meer dan de helft van de respondenten wil direct contact opnemen met het bedrijf waarover ze een review hebben gelezen. Los van dit soort onderzoeken, waarin overigens ook naar voren komt dat 84% van de deelnemers reviews even betrouwbaar vindt als persoonlijke aanbevelingen, houdt MeetingReview de ontwikkelingen in het boekingsplatform- en reviewlandschap nauwgezet in de gaten. Kole: ‘De reacties op de recente overname van Couverts door TripAdvisor en het protest van toprestaurateurs in onze hoofdstad bevestigen ons gevoel: je moet keuzes maken. Je wordt bemiddelaar (denk aan TripAdvisor en Zoover) of je blijft vasthouden aan het oorspronkelijke plan.’
 
Geen bemiddeling
En dat laatste is exact wat MeetingReview doet: ‘We willen niet bemiddelen en blijven ons juist richten op samenwerken met locaties. Zij houden de volledige controle over hoe zij zichzelf profileren op de website én zij bepalen zelf óf en via welk boekingsplatform zij geboekt kunnen worden (denk aan een partij als DeskBookers, maar ook een eigen boekingstool). Hiermee zorgen locaties voor een laagdrempelige benadering en direct contact met geïnteresseerden.’

Verstevigen van de online reputatie
Overigens kunnen locaties er ook voor kiezen om alleen te werken aan hun online reputatie met een gratis vermelding op MeetingReview. Ze kunnen dan wel onder meer meedoen aan webinars en gebruikmaken van alle reviewtools, maar zijn niet direct via de site te benaderen door potentiële klanten.
 

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum

    Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist is gelegen op een bosrijk eigen landgoed midden op de Utrechtse...
  2. Van Nelle Fabriek

    Bereikbaar, centraal gelegen, direct aan de snelweg, parkeergelegenheid op eigen terrein, van 16 tot en met 7000...
  3. INK Hotel Amsterdam MGallery by Sofitel

    INK Hotel Amsterdam is een luxe design hotel en dankt haar naam aan de rijke geschiedenis van het gebouw waarin...
  4. Event Medical Service B.V.

    Event Medical Service (EMS) is gespecialiseerd in het organiseren van medische hulpverlening, brandpreventie en...
  5. Studio's Aalsmeer

    Studio’s Aalsmeer: Hét decor voor beurzen, congressen, recepties, productpresentaties en andere evenementen. De...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners