Leiden en Delft, ‘Cities of Wisdom’ verrassen Belgische meeting planners
Leiden en Delft organiseerden afgelopen weekend een gezamenlijke FAMtrip voor de Belgische MICE (meeting- en incentive) markt. Met mooi weer en een druk programma heeft de groep, bestaande uit tien Belgische meetingplanners, kunnen kennismaken met de MICE mogelijkheden in deze ‘Cities of Wisdom’.
Van paardentram tot Pieterskerk
Tijdens de FAMtrip stond naast het bezoeken van diverse locaties, vooral het ontdekken van beide steden centraal. De deelnemers lieten zich door een stadswandeling graag onderdompelen in de verhalen van de stad. En met 28 kilometer aan grachten en singels, werd Leiden ook vanaf het water getoond. In Delft werd de groep verrast door een heel bijzondere manier van vervoer, de paardentram.
Een van de hoogtepunten uit het programma in Leiden was letterlijk heel hoog, het beklimmen van de toren van de Pieterskerk met een schitterend uitzicht over de stad. Ook het bezoek aan de Young Rembrandt Studio waar een inkijkje in het leven van de jonge Rembrandt wordt geboden via een geanimeerde videoprojectie was een succes. Delft pakte uit met een schilderworkshop ‘Delfts Blauw’ bij Royal Delft. Het weekend werd in Delft afgesloten met een technisch hoogstandje bij het Science Centre, iedereen ging naar huis met een eigen gemaakte robot: de “borstelbot”.
Succes door samenwerking
Nederland is een van de meest vooruitstrevende landen op het gebied van innovatie en technologie. Steden als Leiden en Delft zijn hierbij koplopers. Leiden behoort wereldwijd tot één van de grootste steden op het gebied van life science en is dankzij de Leidse universiteit een echte kennisstad. Ook Delft is een echte kennisstad en huisvest naast haar Technische Universiteit (TU) verschillende wetenschappelijke(onderzoeks)instituten. Zo is Delft leidend op het gebied van b.v. Robotica en Industriële Biotech.
Aangezien beide steden nog relatief onbekend zijn in de Belgische meeting markt én de steden complementair aan elkaar zijn, is er gekozen voor een gezamenlijke markbewerking. En met succes!
Reacties van deelnemers
“Het was een plezierige en informatieve FAMtrip in twee voor mij onbekende destinaties, maar ik kan niet wachten om een event in deze steden te gaan organiseren”, aldus Danièle Vranken, Secretary General FAIB a.s.b.l
“Deze steden waren voor mij een echte ontdekking, ik was aangenaam verrast!”, zo zegt Georges Janmart, Managing Director Travel Dedicated.
Samen met Delft wordt n.a.v. deze FAM trip gekeken naar andere mogelijke samenwerkingen op de Vlaamse MICE markt.
Leiden Convention Bureau
Leiden Convention Bureau (LCB), onderdeel van Leiden Marketing, is verantwoordelijk voor het vergroten van de aandacht voor de stad Leiden als bestemming voor (inter)nationale congressen en zakelijke bijeenkomsten. Voor meer informatie: www.leidenconventionbureau.nl.
Delft Convention Bureau
Delft Convention Bureau, onderdeel van Delft Marketing, promoot de stad Delft als bestemming voor zakelijke bijeenkomsten door middel van advies, informatie en ondersteuning Voor meer informatie gaat binnenkort onze nieuwe website online: www.delftconventionbureau.com … nog even geduld dus!