Jong+Nederlands+eventtalent+speelt+zichzelf+in+de+kijker+op+het+podium+van+de+BEA+World
Nieuws

Jong Nederlands eventtalent speelt zichzelf in de kijker op het podium van de BEA World

BEA World 2019 - Een paar maanden geleden deed EventBranche.nl een oproep aan jonge eventprofessionals: 'Ontwikkel een innovatief evenement en live communicatiestrategie in 8 uur tijd. Wie durft deze challenge aan? Best Event Awards World in Milaan daagt jullie uit' Lotte Huizenga, projectmanager congressen & evenementen bij Universiteit van Amsterdam, las deze oproep en durfde het aan. Zij overtuigde haar team en directie van het belang van deze learning experience, schreef zich in en ze won!

Foto: Ph. WePhoto  - Lotte Huizenga &  Carlo Colop, de Global Head of Marketing & Communication van Lavazza
 

EventBranche.nl maakt kennis met dit ondernemende eventtalent. De 26 jarige is afgestudeerd aan de HKU in Utrecht in de richting Kunst & Economie en inmiddels werkzaam als projectmanager congressen en evenementen bij de Universiteit van Amsterdam. Tijdens de openingsavond van de BEA World ontdekt EventBranche.nl meteen een ongekende drive bij de potentiële Elephant Prodige. “Waar ik enthousiast van word? Geef mij een probleem en ik wil het oplossen. Daarom sprak deze oproep mij ook zo aan” aldus Huizenga. 
 

De nieuwste Best of Event Award voor jong eventtalent
De Elephant Prodige award is in het leven geroepen om het talent en de creativiteit van de volgende generatie evenementprofessionals op een wereldwijd podium te erkennen, en om hun vaardigheden aan de hele live communicatie-industrie te presenteren. De opdracht? Ontwikkel binnen een tijdspanne van 8 uur een innovatief evenement en live communicatiestrategie voor Lavazza.  
Wij kijken tussen de middag even hoe het gaat aan de ontwerptafel bij Lotte. De opdracht blijkt pittig en er is nog veel werk aan de winkel. "In de briefing van Lavazza vielen een aantal zaken op: de 4 UN-doelen die Lavazza heeft omarmt, kunst, het geven om de wereld en dat koffie verbindt. Die 4 punten hebben we vertaald in het concept. Daarbij zijn we uitgegaan van de kracht van de kennis en ideeën van de nieuwe generatie. We wilden een concept waar ons hart ook sneller van ging kloppen, waar we ons ook persoonlijk mee verbonden voelen."


A simple and sharp idea 

De volgende dag polsen we vlak voor de awardshow nog even hoe het staat met de zenuwen? Het valt nog mee, de kans dat één van de anderen een prijs op het podium in ontvangst gaat nemen is groot volgens de Nederlandse.

Na de inleiding van Salvatore Sagone, wordt Huizenga als winnaar het podium op geroepen. Carlo Colop, de Global Head of Marketing & Communication van Lavazza (zie foto) , sprak over de winnende case: “The idea was simple but it was sharp, the view was very nice and based on sustainability. I think this topic is very hot for young people in general but also for everybody in Europe. This is the reason why she won.” In alle kalmte antwoord de kersverse BEA World Prodige op de vraag, hoe beschrijf je jouw strategie in één zin: “Bright minds connect over coffee, but if you want to know more you can find me later on”

 


 

 

"Het is een ontzettende eer om een award als deze te winnen, omringt door zoveel inspirerende spelers in de eventbranche. Het viel me tijdens dit event op dat er veel te leren valt van opdrachtgevers en collega’s - dat er mooie dingen kunnen ontstaan met co-creatie."  - Lotte Huizinga
 

Huizenga ging de uitdaging in Milaan aan en maakte daarmee naam op het internationale podium van de Best of Events World. Afsluitend zijn wij vanuit EventBranche.nl ook nieuwsgierig wat voor haar als young professional het meest belangrijk is als het gaat om zakelijke evenementen? 

"Door middel van spraakmakende live-communicatie concepten de connectie tussen mensen aanwakkeren, en faciliteren, is waar het wat mij betreft om draait bij evenementen. Als het daarbij lukt om de onderdelen van het concept in de verschillende aspecten van een event door te voeren ben je echt bezig met een verhaal vertellen. De totaalbeleving: Lukt het om het idee door te voeren in de grote lijnen (PR, locatie, programma) tot in de kleinste details (badges, kleur keuzes) zodat de deelnemers de boodschap compleet ervaren" aldus de eerste BEA World prodige.

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.