4 Tips over meerwaarde van een mobiele evenementenlocatie

11-05-2017 - MOBIELE EVENEMENTENLOCATIE - Onlangs verscheen er op EventBranche.nl een artikel over de verdeling van het eventbudget. Hierin stond dat bijna de helft van het budget wordt besteed aan catering en locatie. De ervaring van is dat bij een locatie vaak wordt gedacht aan een gebouw of een andere vaste plek, terwijl een mobiele locatie ook zeker een oplossing kan zijn. Daarom bespreken we in dit artikel hoe een mobiele locatie meerwaarde kan creëren tijdens evenementen.

1. Mobiliteit zorgt voor vrijheid en flexibiliteit
Het meest voor de hand liggende voordeel is de vrijheid en flexibiliteit die een mobiele locatie oplevert. Veel mobiele locaties zijn werkelijk overal neer te zetten, wat u in staat stelt om evenementen te organiseren op originele, verrassende en minder toegankelijke locaties.

2. Meer mogelijkheden door multifunctionaliteit
Een mobiele locatie kan zowel praktisch ingezet worden als voor marketingdoeleinden. Zo is het mogelijk om deze op de beursvloer neer te zetten als luxe stand, maar de mobiele locatie kan ook ingezet worden als huldigingspodium tijdens een sportevenement.

3. Vervul meerdere behoeften met één locatie
Veel mobiele locaties kunnen meerdere behoeften vervullen die centraal staan tijdens een evenement. Dergelijke locaties bestaan vaak uit verschillende ruimtes, waardoor het mogelijk wordt om één locatie op hetzelfde event voor meerdere doeleinden in te zetten. Denk hierbij aan een VIP-Hospitality unit om gasten te ontvangen en een merchandise shop/pop-up store om producten te promoten of verkopen. Een leuke bijkomstigheid bij het combineren van verschillende doeleinden is dat de kosten voor de verschillende voorzieningen tijdens het evenement flink kunnen dalen.

4. Draai de rollen om
Mobiele locaties stellen je ook in staat om je te onderscheiden van de concurrent. Dit kan door nieuwe producten of diensten te promoten door middel van een roadshow. Hierbij kun je als bedrijf de regio bezoeken die je zelf wilt, zo lang als je wilt. Daarnaast zullen veel klanten of prospects het een aangename verrassing vinden wanneer de rollen een keer worden omgedraaid en jij naar hen toe komt in plaats van zij naar jou.

 

 

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Johan Cruijff ArenA

    Vrijwel iedereen kent ‘De ArenA’ als het grootste voetbalstadion van Nederland, maar naast het voetbal zijn er in de...
  2. Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum

    Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist is gelegen op een bosrijk eigen landgoed midden op de Utrechtse...
  3. Faber audiovisuals

    Faber Audiovisuals is een toonaangevende Europese leverancier van LED-scherm verhuur en AV producties. Het bedrijf...
  4. INK Hotel Amsterdam MGallery by Sofitel

    INK Hotel Amsterdam is een luxe design hotel en dankt haar naam aan de rijke geschiedenis van het gebouw waarin...
  5. Event Medical Service B.V.

    Event Medical Service (EMS) is gespecialiseerd in het organiseren van medische hulpverlening, brandpreventie en...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners