Crea-bea batterij
Kortom, in deze weken zoek ik energie om mijn ‘crea-bea’ batterij op te laden. Daarvoor gebruik ik verschillende bronnen. Zoals Fast Company: dit is een blad à la Sprout; over ondernemers, opkomende bedrijven. Het geeft mij input voor nieuwe ideeën om CommGres te laten groeien. Een boek dat ik daarin vond, was ‘Small Giants’ van Bo Burlingham.
Dit gaat over ‘Companies that choose to be great instead of big’. Dat lijkt mij een goed uitgangspunt! Daar zoek ik met CommGres ook naar: de ‘standaard’ zaken zoveel mogelijk automatiseren of uitbesteden. Zodat we bezig kunnen zijn met onze passie: het bedenken van een creatieve congres inhoud en de marketing zodat de zaal vol zit!
Die Amerikanen overdrijven natuurlijk hier en daar, aan de andere kant geeft het wel een richting aan. Het gaat er toch om wat je passie is; als dat je werk is, werk je nooit meer (wie zei dat nou ook weer). Dat gevoel heb ik zeker! Toch zijn er redelijk wat mensen op zoek naar hun ‘passie-baan’. Dat bewijst het succes van ‘The Secret’ volgens mij wel.
Top 5
www.212degrees.com
At 211 degrees, water is hot.
At 212 degrees, it boils.
And with boiling water, comes steam.
And with steam, you can power a train
Het magazine en de website waar ik steeds op terugkom omdat ze ‘innovative lifestyle’ keer op keer waarmaken.
De Amerikaanse ‘Pinc’; een conferentie met zeer vernieuwende sprekers, die je integraal online kunt bekijken! Dat zouden meer congres organisaties moeten durven!
Een soort ‘marktplaats’ voor weblogs, erg handig!
People travel to conferences to network; to festivals to make friends. Make your event more environmentally friendly with carpooling. Zou dit concept ook in ons kleine Nederland kunnen slagen? Elke deelnemer roept dat netwerken een belangrijk argument is om naar een congres te komen. Waarom dat netwerken dan niet starten bij de reis naar het congres toe?
Heeft u ook iets zinnigs, leuks of interessants te melden? Mail dan uw KomKommerKolom naar mailto:redactie.fz@reedbusiness.nl