Xsaga uit Amstelveen organiseerde onlangs het 50-jarig
jubileumevenement voor de Wilde Ganzen. Met het Orpheus theater in Apeldoorn als
locatie, kijken het bureau uit Amstelveen en de opdrachtgever tevreden
terug.
Xsaga,
staging brands, staat er op de website van Xsaga. Het zegt veel over de
manier van werken van het bureau. 'Wij zien een evenement echt als het moment
waarop je een merk een podium geeft', vertelt Patrick Roubroeks, creatief
directeur van het bureau uit Amstelveen.
Jubileum en staging a brand
De opdracht die Xsaga kreeg, was eigenlijk simpel: vier feest. Door eerst goed naar het 'merk' Wilde Ganzen te kijken, werd het evenement in theater Orpheus uiteindelijk ook een tipping point voor de organisatie. Naast het jubileumfeest zorgde Xsaga op hetzelfde evenement voor een natuurlijk moment, waarop het merk Wilde Ganzen liet zien klaar te zijn voor de toekomst.
FZ nummer 3
De gedachte achter dit evenement, de manier van werken van Xsaga en de
uitgesproken eventmening van Patrick Roubroeks ('Je moet verliefd durven worden
in dit vak') in de komende FZ nummer 3.