
Om Brussel cultureel, gastronomisch en culinair op de kaart te zetten is vorig jaar de titel ‘Brusselicious’ bedacht. André van den Berg van Xcentive: 'Op de aankomstdag kwamen alle gasten per trein naar Brussel en werden ontvangen in Mini Europe. Een soort Madurodam vlak onder het Atomium. Vervolgens kon de reisadviseurs kiezen voor een sneukeltour (smultocht) met proeverijen bij diverse culinaire hotspots of een fietsrally langs o.a. de vele comic strip muurschilderingen zoals Suske & Wiske, De Daltons e.d. Alle tours werden begeleidt door professionele gidsen die hun kennis met passie deelden met de bezoekers. ’s-Avonds ging het dak er af tijdens een feest in een voormalig wijnpaleis. Met top amuses en voortreffelijk fingerfood voelden de gasten zich echt verwend.'
Workshops in Comic Strip museum
'De tweede dag was gereserveerd voor workshops in het Comic Strip museum. Een bijzonder historisch gebouw waar vele prenten uit stripverhalen in de loop der tijd waren tentoongesteld. In diverse zalen werden de workshops gepresenteerd over de reisprogramma’s van meerdere reisaanbieders. De middag was vrij voor shopping en site seeing. Daarna kon iedereen op eigen gelegenheid terug met de trein.'
Positieve reacties
De enquête onder de bezoekers wees uit dat ze het niet alleen een bijzonder leuk event vonden, maar ook zeer leerzaam. Een toeristische bestemming ontdekken en tegelijk vakkennis opdoen was volgens hen een perfecte combinatie.
Concept ook voor incentivereizen
De Haagse incentivespecialist merkt dat het bedrijfsleven steeds meer belangstelling toont voor incentives met inhoud. De klant zoekt meerwaarde in programma’s op maat die naadloos aansluiten bij het merk, het product en de doelgroep. Het concept is inmiddels opgenomen in het aanbod van Xcentive.