12 juni 2012

WMX bedenkt 'Hollands concept' voor Technische Unie in Openluchtmuseum

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - WMX Communications & Events was verantwoordelijk voor de productie en realisatie van een sportief evenement in het Openluchtmuseum. Opdrachtgever Technische Unie vermaakte 1500 medewerkers en hun kinderen tijdens het jaarlijkse SporT-Uitje met als thema Oost West, TU's Best.

In het extra daarvoor opgebouwde TU Holland Village op de grote weide in het park, werden de gasten ontvangen en vervolgens uitgedaagd om deel te nemen aan de vele sportieve en creatieve activiteiten, waar ze zich vooraf via een speciaal ontwikkelde website voor hadden ingeschreven. Zo konden deelnemers klompjes beschilderen, mountainbiken, klootschieten, oud-Hollandse spelletjes spelen, smartlappen zingen op de Zaanse Schans en nog veel meer. Alles omlijst door het oer-Hollandse decor van het Nederlands Openluchtmuseum. De kinderen konden zich uitleven in hun eigen Mini Holland Village. Zij mochten in het park op jacht naar de gouden klomp en kwamen onderweg allerlei activiteiten tegen waaronder een zeepkistenrace.

Maaike Lilipaly van WMX vertelt: 'Samen met onze partner Rocks ‘n Rivers hebben we dit jaar gekozen voor een centrale evenementenlocatie in Nederland. Het Oost West, TU’s Best! - Holland thema zorgde voor herkenbaarheid en saamhorigheid, zeker zo vlak voor het EK voetbal. Dit kwam perfect tot zijn recht in het Nederlands Openluchtmuseum. De dag werd ook in thema smakelijk en gezellig afgesloten met biologische stamppotten en typische Hollandse acts.'