EventBranche.nl heeft enorm genoten van de 175 inschrijvingen, de fantastische samenwerking tussen de Oude Jeroenskerk (Miran van 't Klooster), Noordwijk Marketing, Van der Loo party & business events, hoofdsponsor Partyrent.com en al die andere partijen (zie onder). Voor het plenaire gedeelte MK2 en Sendsteps die er voor zorgden dat de Belastingdienst (Stan Rethans) open, eerlijk en realistisch schetste hoe de WKR invloed heeft op onze branche. De aanvulling van Deloitte (Michel Kooij en Kevin van de Wal) was erg prettig om naast de uitvoering van de Belastingdienst ook meteen enkele adviezen te krijgen. Belangrijkste conclusie: het beeld dat in februari na het webinar leek te ontstaan, dat uitjes toch in veel gevallen als overwegend zakelijk zouden worden gezien, werd in Noordwijk officieel teruggedraaid.
Veel vragen van aanwezigen werden beantwoord. Niet altijd met een gewenst antwoord, of een volledig sluitend antwoord, maar altijd vanuit wederzijds begrip. Een enkele keer werd de discussie fel. Daarbij ging het vooral om het feit dat wij als branche niet over een feestje of uitje spreken, maar geloof en bewijs hebben voor het effect van de combinatie fun/break-out/ontspanning/inspanning en inhoud/zakelijk. Ook tijdens het congres was er ruimte voor ontspanning, zo kregen de gasten een perfecte lunch aangeboden van Van der Loo en ging het gezelschap na afloop per bus (Brouwers Tours en Koninklijke Beuk) richting Beachclub O voor een borrel en een nabespreking.
In de komende dagen zullen we een paar casusposities die behandeld zijn tijdens het congres publiceren, maar het overgrote deel blijft exclusief voor de bezoekers van het WKR Congres Noordwijk die tijd, moeite en inschrijving betaalden voor het congres. Zij ontvangen zeer binnenkort een white paper met alle info. Hieronder nog de lijst met prachtige bedrijven die allemaal een steentje of steen hebben bijgedragen om van het WKR Congres Noordwijk een succes te maken: