Winnaar+Gouden+Giraffe+Next+Generation+Award%3A+Play+for+Power
Nieuws

Winnaar Gouden Giraffe Next Generation Award: Play for Power

GOUDEN GIRAFFE AWARDS - Ook voor The Next Generation jury was het dit jaar anders dan anders, ook zij moesten mee in het online jury traject. Maar toch lukte het de studenten van diverse hogescholen om tot een winnaar te komen. In een nek-aan-nek-race met L-founders of Loyality, won uiteindelijk nipt Play for Power voor de NS met een concept en idee van ID310.

Het programma van dag 2 van de award uitreiking, woensdag 19 mei, kijk live mee op Facebook van EventBranche.nl:

Play for Power

Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Bureau: ID310 | Creative event agency
Categorie: Interne Events & Teambuilding
Fysiek of online event: Fysiek
 


Play for Power is een innovatieve merkactivatie waarbij spelen en ontspannen op een unieke wijze gecombineerd wordt met het vervullen van de essentiële behoefte van treinreizigers om altijd verbonden te zijn. Onderweg en stroom nodig voor je mobiele devices? PLAY FOR POWER! Reizigers van alle leeftijden kunnen plaatsnemen op energieopwekkende schommels en hun telefoon opladen door te bewegen. De merkactivatie bezorgde opdrachtgever NS binnen enkele weken internationale roem. Meer dan 45 miljoen mensen over de hele wereld hebben de merkactivatie Play for Power op Utrecht Centraal inmiddels gezien, gedeeld en geliked.

Effect en Impact:
Dankzij Play for Power heeft NS meer dan 45 miljoen mensen bereikt! De extreme media-aandacht die NS en station Utrecht Centraal heeft ontvangen, was véél groter dan het verwachte resultaat van het vraagstuk dat NS bij ID310 neerlegde. Play for Power is zo succesvol gebleken bij het publiek, dat Play for Power inmiddels langs alle grote stations in Nederland heeft gereisd en ID310 aanvragen krijgt uit de hele wereld om de schommels te
kopen. ID310 heeft tevens een duurzame speeltuin ontwikkeld voor Utrecht Centraal waarin de schommels een permanente plek krijgen op het station. De plaatsing is vanwege Covid-19 helaas uitgesteld.

Reizigers beoordeelden hun klantervaring na Play for Power met een 8,1. NS was natuurlijk erg blij met het resultaat. Volgens NS is Play for Power een goudmijn voor media-aandacht, omdat ze nog steeds zorgen voor berichten op sociale media, ondanks dat de merkactivatie inmiddels anderhalf jaar oud is. Daarnaast noemt NS Play for Power een perfecte toevoeging aan de customer journey van reizigers doordat de activatie zowel plezier als praktische waarde biedt. Play for Power past ook perfect bij de duurzame missie van NS. Met een relatief kleine investering heeft Nederlandse Spoorwegen zich op een grootse manier gepositioneerd en bewezen: als een merk dat duurzaamheid belangrijk vindt en blijft innoveren om haar passagiers op de beste manier te bedienen. En dat mag best de hele wereld weten.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.