'Wil je millenials bereiken, dan is het essentieel om je YouTube-bereik te maximaliseren'

10-10-2018 - Social influencers zijn de trendsetters van vandaag. Dankzij hen is videocontent een regelrechte hype, vooral onder jongeren. Het is echt, creëert een imago, zet aan tot actie en interactie, en is vaak vermakelijk om naar te kijken. Niet gek dus dat YouTube onder millenials hét startpunt is op internet. Voor bedrijven een interessant platform om een merk te laden en positioneren. Om die reden zijn Jelmer Wind en Tom Schoufs (ex RTL en RTL MCN) gestart met ‘5PM’: een service company dat voor publishers en merken verschillende YouTube-services aanbiedt.

Content- & distributiestrategieen, het managen en optimaliseren van kanalen en geld verdienen met video’s (monetizen). 5PM zorgt voor nieuwe groei en conversie van het publiek, waardoor de inkomsten van de publisher toenemen.

5PM co-founder Tom Schoufs: “YouTube is, naast het grootste video-on-demand platform ter wereld, ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Met meer dan drie miljard zoekopdrachten per maand is YouTube, zeker onder millenials, hèt startpunt op internet. Om in contact te komen met deze doelgroep is het essentieel om met de juiste strategie, je bereik op YouTube te maximaliseren. Daarmee kun je een nieuwe en jonge doelgroep aan je binden en een sterker merk opbouwen. Je realiseert additionele inkomsten en je wordt in staat gesteld het nieuwe bereik te converteren naar eigen platformen of naar andere commerciële doelstellingen.”

Met YouTube kun je een nieuwe en jonge doelgroep aan je binden en een sterker merk opbouwen

5PM co-founder Jelmer Wind: “Wij geloven dan ook dat (brand)publishers een neus hebben voor de juiste content. Echter het bereiken van publiek in het nieuwe medialandschap blijkt vaak moeilijk. Tech en kennis van algoritmen spelen hierin een centrale rol. Wij hebben alles in huis om bereik, omzet en impact te maximaliseren en zo de gewenste commerciële doelstellingen en groei te realiseren voor publishers en merken die een YouTube-kanaal bezitten. Dat resulteert in meer inkomsten. Ook wel gevonden geld!”

Tom en Jelmer starten niet geheel blanco en zijn inmiddels al verrijkt met een aantal mooie klanten, zoals TMG, Talpa, RTL en UM Studio’s.

Jelmer Wind werkte voorheen als Head of Content & Channels voor RTL MCN en is een van de bedenkers van het populaire YouTube-kanaal Concentrate. Daarvoor was hij Development Manager voor RTL 5,7 en 8 en heeft hij gewerkt voor de start-ups PolarSteps, JobBrokers en CompanySpot. Tom Schoufs was voorheen Creative Director van RTL Creative Unit. De afgelopen twee jaar was hij verbonden aan RTL MCN. Daarvoor was hij Creative bij Endemol en IDTV.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners