29 november 2007

Wij zijn de beste…

Door Mark Wichmann

Rubrieken

U kent ze wel..die schreeuwers. Wij dit wij dat en ondertussen met veel gebaren onmogelijk grote getallen noemen. Tien minuten later, nadat deze wervelwind van overtreffende trappen is vertrokken, gaat u nadenken. Te laat.
U kent ze wel..die schreeuwers. Wij dit wij dat en ondertussen met veel gebaren onmogelijk grote getallen noemen. Tien minuten later, nadat deze wervelwind van overtreffende trappen is vertrokken, gaat u nadenken. Te laat.
U heeft zich namelijk laten meeslepen door dit commercieel enthousiasme en u heeft dingen toegezegd. Sterker nog: een handtekening voor járen was ‘part of the deal’. Daarvoor heeft u immers nóg meer korting en nóg meer aandacht en nóg meer nóg meer..
Na een paar maanden nadenken over hoe u het in godsnaam zover heeft laten komen arriveren ook de rekeningen. Iedere maand eentje. Vierentwintig keer iedere maand. Gelukkig bent u niet de enige. U ziet uw concurrenten hetzelfde doen dus het zal wel goed zitten.

Dat zit het niet. Behalve dat u iedere maand een rekening krijgt voor alle ‘gratis ‘ aandacht, gratis barterdeals en nóg goedkopere advertenties levert het u niets op. Behalve respect bij uw concurrenten..zij zijn namelijk ook net zo goed bezig als u. En u bent de beste…
Tip: Baseer uw beslissingen op feiten en laat u niet imponeren door grote getallen. Vraag referenties en objectieve meetgegevens.