Wetenschappelijk onderzoek naar de kracht van live communicatie en eventmarketing

30-10-2019 - DE KRACHT VAN LIVE - DE KRACHT VAN LIVE - Voor het eerst in de geschiedenis zal er met wetenschappelijke metingen hersenonderzoek gedaan worden naar de beleving van een bezoek aan evenementen. D&B Eventmarketing, Party Rent Group, RAI Amsterdam, Sanoma Media The Netherlands en EventBranche.nl hebben de krachten gebundeld en funden samen een neuro-economisch onderzoek naar de impact van live in de marketing- en communicatiemix.

Bureau voor Consumer Neuroscience Neurensics voert de studie uit onder auspiciën van wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam. 'In alle marketingdisciplines van marketingstrategie tot pricing en reclame zijn legio neuro-onderzoeken verricht, maar rondom het live deel van de marketing- en communicatiemix nog niet eerder’, laten de onderzoekers weten.

Het onderzoek van Neurensics richt zich op het analyseren van de kracht van live en events binnen het geheel van marketing- en communicatiemiddelen. “Als sector geloven we dat live events een van de krachtigste tools is binnen de marketing- en communicatiemix van bedrijven, merken en andere organisaties. Live events prikkelen zintuigen en activeren daarmee emoties bij bezoekers. Maar welke waarde en (economische) impact dit heeft, willen we graag wetenschappelijk onderbouwd zien. Dit onderzoek gaat ons daarbij helpen’, schetst initiator Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl namens partners:

De uitvoer van het onderzoek door Neurensics zal dit jaar al in gang worden gezet. Binnenkort veel meer over dit bijzondere onderzoek.

Bron: Afbeelding: Neurensics

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...
  2. Holland Evenementen Groep

    Een allround en unieke evenementenlocatie in het midden van Nederland. Dé locatie voor bijzondere...
  3. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  4. Marketing Generation

    Wij zijn specialist in live communicatie en weten met onze concepten en events mensen te raken en waardevolle...
  5. Omnivents, Avontuurlijk Evenementenbureau, PEOPLE-POWER-PLAY

    Omnivents en Watergoed, een one-stop-shop!

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners