
Naast de uitvoering was ook het communicatietraject rondom deze beide evenementen een dusdanig succes dat KCS Wereld van Sophie-eigenaar Helmi van Doorn vroeg om mee te denken over de communicatie rondom de implementatie van de nieuwe visie & strategie van de organisatie in 2012 en 2013.
'Een geweldig compliment en een fantastische uitdaging', volgens van Doorn. 'Halfverwege 2012 zijn we de campagne voor de interne communicatie gestart. Speciaal voor KCS hebben we een kookboek geschreven. Dat diende vervolgens als kapstok voor het kick off evenement in de locatie Leeuwenbergh, een uniek middeleeuws gebouw, gelegen in het hart van het Utrechtse Museumkwartier. Eén bedrijf met acht nieuwe kernwaarden, twee doelen. Eén kookboek, tien desserts, tien koks en 180 dolenthousiaste en bloedfanatieke medewerkers in teams achter het fornuis. Na een introductie en toelichting door de directeur, ontstonden er plezierige voorgerechten, oprechte hoofdgerechten en mensgerichte desserts dus. Gerechten en menu’s die de kernwaarden en doelen van het bedrijf duidelijk maakten voor iedereen. De tweede stap volgde in het najaar 2012 en loopt door tot het eerste kwartaal 2013: tijdens de kantineweken werd elke drie weken één van de kernwaarden extra belicht. Placemats voorzien van pakkende teksten en een QR-code leidend naar een column van de directeur. In deze column worden bekende personen geïntroduceerd die ook weer aansluiten bij de belichte kernwaarden. Om het helemaal af te maken, zijn deze personen binnenkort met hun quotes ook levensgroot terug te zien in de twee kantoren van KCS.'
'Daarna volgden de interne themaweken, eigen MVO kerstmarkten en in 2013 ligt de focus op verdere implementatie middels een inhoudelijk format voor de kwartaalmeetings en de goede doelen projecten. Want volgens Sophie is er zeker voor alle onderdelen en aspecten een creatieve (budgettaire) oplossing in te zetten.'