1. De artiest uit het publiek: altijd goed
De concepten in de zakelijke markt zijn bekend: de bedrijfsmusical, het MT dat een lied zingt of wat je ook allemaal kunt bedenken. Wie steelt mijn show? haalt mensen letterlijk uit het publiek, of zij die zich vooraf hebben opgegeven, en echt goed is het niet, maar de zaal geniet, want het is één van hen.
2. Een goede presentator redt alles
Zo uit het publiek en dan blijkt de gast opeens volledig introvert of totaal ongeschikt. Nou de les van Wie steelt mijn show? is dat de eigenaar van de show, Paul de Leeuw, laat zien dat een goede presentator 'alles' redt. Hij bewaakt de grote lijn, gebruikt soms een gast om het publiek te vermaken en is continu in contact met de zaal.
3. De combinatie live en tv (online)
Tel uit uw winst: volle theaterzalen en dan ook nog eens bijna 900.000 kijkers op televisie. Door de productie van de live show zo in te richten dat het ook prima uit te zenden is, wordt het bereik dus vele, vele malen groter. Dus laat maar doorkomen die slimme hybride events.