Wat+is+de+beste+tactiek+om+kaarten+te+verkopen+voor+uw+evenement%3F
Nieuws

Wat is de beste tactiek om kaarten te verkopen voor uw evenement?

MARKETING VAN UW EVENT - Het is steeds weer spannend: komt mijn doelgroep massaal naar dat evenement wat ik voor ze georganiseerd heb, of laten ze ons evenement links liggen. Nog los van dat het uitnodigingstraject, de inhoud, de meerwaarde en dergelijke basisvoorwaarden essentieel zijn, zijn er ook nog een paar trucjes om zo veel mogelijk bezoekers te trekken.

Onze partner EventMB.com deed onderzoek onder 2000 eventmanagers en vroeg ze: 'Wat is de meest effectieve manier om meer bezoekers naar uw evenement te trekken?' Uit het onderzoek bleek dat early birds nog altijd het meest populair zijn om mensen tot kaartverkoop te triggeren. Volgens de eventmanagers is dat dus de meest effectieve manier:

1. Early bird korting 51.3%
Een korting die geboden wordt aan gasten die al voor de officiele ticketverkoopdatum hun kaartje kopen. Het zorgt voor de eerste namen op de gastenlijst en een prettig buzz rondom uw evenement. Nadelen? Het leidt regelmatig tot discussie

2. Kortingscodes 24.3%
De good old kortingscode is een ideaal marketinginstrument: stuur uw relaties of prospects een speciale code waardoor ze korting krijgen op het evenement of congres. Nadelen? Welke relatie wel, welke niet.
 
3. Groepskorting 13.5%
Ideaal om snel kaarten te verkopen: geef kortingen zodra er meer kaarten in één keer gekocht worden.
 
4. Referentie kortingscodes 10.8%
Zodra iemand een waardevol contact aandraagt krijgt hij of zijn korting op het kaartje.


Lees meer op EventMB.com over eventmarketing en live communicatie

 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.