21 april 2015

Wat eventmanagers kunnen leren van de automotive industrie

Door Maartje Springer

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU PRODUCTPRESENTATIES – Productpresentaties van grote automerken, zoals de wereldpremière van de nieuwe Volkswagen T6 van afgelopen week, leveren een groot aandeel in de verkoop voor fabrikanten.

Dus wordt er niet alleen veel budget besteed, ook unieke entertainment concepten en veelbelovende persstunts kunnen het verschil maken tussen de volgende musthave auto of een financiële klaploper. Een reden voor eventmanagers om goed op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Afgelopen januari lanceerde Fiat zijn nieuwste model in de Copper Box Arena in London. Ilusionist Dynamo liet de auto, onder het toeziend oog van ruim 1000 gasten, verschijnen uit een 3D laserprint.

Jaguar daarentegen lanceerde zijn laatste model met s'werelds eerste autostunt over water in hartje Londen, vlak voor het debuut van de auto op de New York International Auto Show.

Afgaand op deze laatste ontwikkelingen zijn de verwachtingen hoog gespannen voor toekomstige lanceringen. Maar wat kunnen eventmanagers, met de laatste trends, ontwikkelingen en technologieen in de evenementenbranche, toevoegen aan deze rage van autolanceringen? Eventmanagersblog noemt een aantal tips zoals virtual reality, hologrammen en interactieve videomapping.