
Vrienden van Amstel LIVE! is het ultieme voorbeeld van brandmanagement, is de conclusie van de Arjan van Dijk Groep die een belangrijke bijdrage leverde aan het succes van de 'grootste kroeg' van Nederland.
Al jaren komen vele ‘vrienden’ van heinde en verre samen in Ahoy Rotterdam om een onvergetelijke avond uit te beleven. De brandmanagers van Amstel zijn continu bezig om het merk in beweging te houden: via evenementen, campagnes, activaties en innovaties. Vrienden van Amstel LIVE! is er één van. 'De samenwerking tussen Tribe, Amstel, Ahoy Rotterdam en de Arjan van Dijk Groep heeft de beleving van dit brandevent laten evolueren tot het een toonaangevend voorbeeld van brandexperience waarin de Amstel-waarden tot in de kleinste details zijn doorgevoerd. Gezamenlijk is er een setting bedacht en ontworpen van een ongedwongen 'avondje uit': een sfeervol marktplein met daaromheen enkele mooie restaurants, kroegen en de brouwerij; allemaal iconen van Amstel die 3D zijn nagebouwd', aldus de Arjan van Dijk Groep.
Foodconcept steeds belangrijker
Daarnaast wordt het foodconcept van in het VIP-dorp elk jaar een belangrijker onderdeel van de Vrienden van Amstel! LIVE. Foodbeleving zal de aankomende jaren prominent aanwezig zijn in het Vrienden van Amstel-concept. 'Beleving is een essentieel onderdeel geworden van de smaak', aldus Roland Ernst directeur van de Arjan van Dijk Groep. 'Wij zijn al jaren bezig om beleving en smaak samen te laten smelten tijdens een event. Met als doel de experience van de avond te vergroten. De gast van nu heeft al veel gezien, geproefd en meegemaakt. Die verras je niet snel meer. Het is voor ons steeds weer de ultieme uitdaging om het foodconcept zo te laten aansluiten op het totaalplaatje dat men (ongemerkt) een onvergetelijk moment meemaakt wat uiteindelijk zal resulteren in een blijvende herinnering.'
Concept
'Voor deze editie van de Vrienden van Amstel LIVE! is een foodbeleving gecreëerd die nauw aansluit op die ene onvergetelijke avond uit die Amstel haar gasten wil laten meemaken. Op het marktplein vonden de gasten naast de bourgondische buffetten een aantal mini belevingen zoals het nieuwe grillbuffet waar de grillmeesters ter plekke de heerlijke gerechten grilde of de Italiaanse ijsexperts die speciaal voor Amstel een proeverij hadden ontwikkeld van 5 soorten ijs, allemaal gemaakt van Amstel-bieren. Smaakmakers als de ambachtelijke wafelcorner en de authentieke kaas en noten karren zorgden voor de gemoedelijke pleinsfeer van een gezellig avondje uit met vrienden of vriendinnen.'