
EVENEMENTENLOCATIE VIRTUAL REALITY - Het Nederlandse reclamebureau en ontwikkelaar van virtual reality belevingen Samhoud Media, dat eind oktober haar eerste virtual reality pop-up bioscoop opende in Amsterdam, gaat touren door Europa. Volgens de oprichter wordt virtual reality de toekomst van entertainment.
Fotocredits: Samhoud Media
Jip Samhoud, eigenaar van het reclamebureau vertelt: 'In het bedrijfsleven wordt de technologie steeds vaker al succesvol toegepast. We willen de consument kennis laten maken met de bioscoop 2.0. Het gave van virtual reality is dat je echt midden in de film staat. Dat maakt de belevenis ook zoveel unieker dan een gewone bioscoop.'
De eerste VR pop-up bioscoop werd op 31 oktober geopend voor publiek in Amsterdam. Bezoekers kunnen met een GearVR bril de nieuwste films beleven in een virtuele wereld. Inmiddels is het concept zo succesvol en zal de virtual reality bioscoop ook in andere steden in Europa te vinden zijn. Komende maand worden Berlijn, Munchen, Kopenhagen en Zurich verrast met een bezoek.