10 mei 2007

Verantwoord evenement van Marriott en Renaissance

Rubrieken

Gewapend met een bezem, een dozijn aan schoonmaakmiddelen en emmers vol water staken tien medewerkers van zowel het Amsterdam Marriott Hotel als het Renaissance Amsterdam Hotel de handen flink uit de mouwen in het Gastenverblijf VU ziekenhuis.

Woensdagochtend maakten tien werknemers van beide hotels een vorstelijk ontbijt klaar voor de vrijwilligers en de gasten van het verblijf. Ze doen dit om de aandacht te vestigen op het Gastenverblijf VU ziekenhuis, in het kader van de ‘Spirit to Serve Our Community Day’. Een maatschappelijk verantwoord evenement waarmee de Amsterdamse locaties zich jaarlijks een dag actief inzetten voor het goede doel in hun directe omgeving.

Twee locaties, één goed doel

Sinds 2003 klussen medewerkers van beide hotels in het verblijf, dat volledig wordt draaiende gehouden door 65 vrijwilligers. Director of Human Resources van Renaissance Amsterdam Hotel, Klarin de Regt, vertelt: “De samenwerking is ontstaan doordat voormalige hoofdconciërge van het Amsterdam Marriott Hotel , Piet de Back, na zijn pensionering hier ook als vrijwilliger aan de slag ging. Hij kwam met de vraag of wij daar ook iets wilden betekenen. Voor dit goede doel willen wij ons graag inzetten. Het is een prachtig project met een ziel.”

MVO bedrijfsevenement
Henriëtte ter Keurs, Director of Sales van het Amsterdam Marriott Hotel: “Wij steunen goede doelen via onze kernactiviteiten. Geld storten is gemakkelijk. Het is veel leuker om vanuit de kracht van je product samen een doel te delen”. geeft Ter Keurs tekst en uitleg over de keuze voor een maatschappelijk verantwoord bedrijfsevenement