17 november 2006

Veel belangstelling VECTA-symposium

Rubrieken

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van branchevereniging VECTA organiseert de vereniging voor organisatoren van evenementen, concerten en theateractiviteiten het symposium Creatief Vermogen. Al 333 branchegenoten hebben zich ingeschreven.

Een hoge opkomst met een veel belovend programma. Het programma voor het symposium op dinsdag 21 november ziet er als volgt uit:

13.00 uur inloop en welkom door het bestuur van de VECTA
14.00 uur start symposium
16.45 uur forumdiscussie met alle sprekers olv Humberto Tan
17.30 uur borrel
18.00 uur inscheping Jules Verne voor avondprogramma met muziek en entertainment
22.30 uur afmeren en huiswaarts
De sprekers van die dag:
VECTA-voorzitter, Chiel van Praag, behoeft zelf geen verdere introductie maar zal de introductie van de dag voor zijn rekening nemen.
Journalist Humberto Tan is een veelzijdig man. Hij is afgestudeerd in de Rechten en heeft zijn eigen kledinglijn. Naast een bekend televisiepresentator is hij veelgevraagd spreker en dagvoorzitter. Het symposium staat onder zijn deskundige en humorvolle leiding.
Prof. Dr. Paul Rutten is hoogleraar Digitale Mediastudies aan de Universiteit Leiden en lector Media & Entertainmentmanagement aan de Hogeschool INHolland. Verder is hij lid van het bestuur van het Nationaal Pop Instituut en lid van de Raad van Toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Rutten is dé onderzoeker van de media- en entertainmentindustrie in Nederland. Hij spreekt over de stand van zaken in de Creatieve Industrie.
Na het ministersambt en politiek leiderschap van de VVD is Hans Dijkstal nu onder andere voorzitter van het College van Toezicht collectieve beheersorganisaties auteurs- en naburige rechten. Deze actieve jazzliefhebber spreekt over de recente ontwikkelingen op het gebied van auteursrechten en "Creative commons".
Gedreven coach en trainer Anatol Kuschpèta maakt met de New Life University zijn droom waar; een eigen instituut waar je dingen kunt leren die je eigenlijk op school had willen kunnen leren. In de sessie van vandaag gaat hij op interactieve wijze uw creativiteit aanboren. "Eigenlijk is het niet Anatols vak, hij is het zelf!"
Wim Huinder heeft een jarenlange ervaring en succesvolle carrière in retail en marketing bij de Koninklijke Ahold NV/Albert Heijn BV en was reclameman van het jaar 1998. Hij vertelt over de nieuw ingestelde Van Speijk Prijs, dat een innovatie-impuls gaat geven aan de communicatiebranche in Nederland.
Stephan Fellinger behoort tot de meest gevraagde interactieve marketeers van Nederland. Door Tijdschrift voor Marketing werd hij in 2005 uitgeroepen tot één van de MegaMarketeers en recent gekozen tot Online Media Man van het jaar. Fellinger is adviseur op het gebied van interactieve marketing, directeur en oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste webloguitgeverij, columnist, docent en voorzitter van Stichting SpinAwards, dé prijzen in Nederland voor creativiteit en effectiviteit in interactieve communicatie. Fellinger gaat op inspirerende en prikkelende wijze in op het veranderende gedrag van mensen in het interactieve medialandschap.
Theaterdiva Karin Bloemen kan vertellen vanuit het hart van de branche. Ze put hiervoor uit jarenlange ervaring. Op haar unieke wijze laat ze je (opnieuw) kennismaken met haar repertoire, dat naast muziek, ook bijzondere conferences kent.