Van+der+Valk+Hotels+koploper+in+klantbeleving+volgens+Customer+Experience+onderzoek
Persberichten

Van der Valk Hotels koploper in klantbeleving volgens Customer Experience onderzoek

Van der Valk Hotels & Restaurants is de nummer één op het gebied van klantbeleving in Nederland, dat blijkt uit een onderzoek van KPMG onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten. Volgens het Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2019 voert Van der Valk de Top 100 lijst aan als het gaat om Overall Best Customer Experience, na de 5e plek in 2018 behaald te hebben.

In het onderzoek zijn meer dan tweehonderd verschillende merken in tien verschillende sectoren vertegenwoordigd. Het rapport beoordeelt deze verschillende Nederlandse bedrijven op een zestal pijlers: personalisatie, integriteit, verwachtingsmanagement, oplossingsgerichtheid, tijd & inspanning en empathie. Van der Valk behaalde de hoogste score in vijf van de zes factoren.

Volgens het rapport is het merk groot voorstander van klantgerichte technologieën en biedt het digitale bonnen (Digibon), mobiele betalingen en apps waarmee klanten online eten en drinken kunnen bestellen, met behoud van de menselijke touch. Consumenten waarderen de hotelketen voornamelijk vanwege het gevoel van ‘echte gastvrijheid’ en de extra moeite die werknemers doen om de verwachtingen van de gasten keer op keer te overtreffen. Valk Exclusief blijft zichzelf verbeteren en past de service aan daar waar gewenst. De hotelketen is zeker niet van plan om op zijn lauweren te rusten. ‘Nu we nummer één zijn, willen we nummer één blijven! We willen vooruit blijven gaan en innoveren om onze gasten nog beter van dienst te kunnen zijn.’


Bekijk hier het volledige onderzoek en de top 100 beste bedrijven in customer experience

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.