
Een grondige inspectie van de krant, het volgen van zakelijk nieuws, het kan zo maar de voorzet zijn voor een evenementenconcept/traject, waarbij u proactief een opdrachtgever kunt enthousiasmeren voor een evenement, waarmee het bedrijf een communicatiemoment kracht bijzet. De introductie van een nieuw product, het zo veel jarig bestaan van een bedrijf of de opening van een nieuw hoofdkantoor, het zijn allemaal aanleidingen om u als eventbureau te melden bij een potentiele opdrachtgever.
Wees niet bang: uit de ervaringen van vele bureaus blijkt dat een opdrachtgever zich in de meeste gevallen zeer gecharmeerd voelt van het feit dat u tijd en energie heeft gestoken in een evenement dat toegevoegde waarde biedt voor zijn of haar bedrijf. Sterker nog, off the record kreeg EventBranche.nl de afgelopen weken 3 prachtige voorbeelden binnen. Het leverde een van de bureaus een nieuwe klant op en na wat bijschaven van het eerste concept ontstond een passend evenemententraject, waarbij het bedrijf zich perfect op de kaart zette met een nieuw product.
Bij EventBranche.nl zijn wij erg benieuwd naar uw ervaringen. De voors en tegens. Onder dit artikel hopen wij dan ook dat u de discussie met ons en elkaar aan gaat: proactief acquisitie: juist wel of juist niet iets voor de eventbranche?