Usual Suspects gaat samenwerken met het European
Centre for the Experience Economy (EE). Het centrum is mede opgericht door
Experience Economy auteur Prof. Joseph Pine II en wordt bestuurd door Albert
Boswijk.
Usual Suspects
gaat een Experience Academy Professional Ambassadorship aan met het Centre.
Usual Suspects en Experience Economy zijn van mening dat samenwerking op het
gebied van experience creatie en XRP (Experience Rating Points) beide partijen
aanzienlijk voordeel kan opleveren. 'Samenwerking vindt in eerste instantie
plaats op het gebied van het XRP onderzoek en de wetenschappelijke onderbouwing
van betekenisvolle events', aldus Albert Boswijk.
Leerstoel Eventmarketing
Het European Centre for the Experience Economy heeft een nauwe en hoogwaardige relatie met het PrimaVera Research Programma van de Faculteit der Economische Wetenschappen van de UvA. Prof. Ed Peelen, directeur onderzoek van het Centre en hoogleraar marketing met de leerstoel Eventmarketing aan de Nyenrode business Universiteit, zorgt voor een directe verbinding met onafhankelijke onderzoekspartijen van naam.
Standaard voor meten
Uiteindelijk wil EE met hun onderzoek naar de XRP een nieuwe standaard
zetten in het meten van betekenisvolle belevingen. 'Voor Usual Suspects is dit
een logische stap in de volwassenwording van het bureau en het vak. De XRP is de
meest overtuigende manier om de ‘share of heart’ van merkbelevingen aan te
tonen', zegt René van Dijk, creative partner van Usual
Suspects.