Het Peruviaanse verkeersbureau PromPerú heeft haar
marketing en persbelangen voor de Benelux na een pitch bij USP Marketing PR
ondergebracht.
Peru staat bekend om ‘de verloren stad van de Inca’s’ de Machu Picchu,
een van de belangrijkste trekpleisters (zie foto), het Titicacameer, het
Amazonegebied, de vriendelijke mensen en haar gevarieerde keuken.
De vertegenwoordiger van PromPerú in de Benelux heeft als voornaamste doelstelling het avontuur en de archeologische, culturele en geografische wonderen die Peru te bieden heeft bij de Benelux travel trade, pers en consument onder de aandacht te brengen.
In 2006 trok Peru 17.681
Nederlandse toeristen. Nederland staat daarmee op de zesde plaats van Europese
landen. Op nummer één staat Spanje met 62.289 bezoekers. De verwachting is dat
het aantal toeristen vanuit de Benelux naar Peru het komende jaar significant
zal groeien.
Contactpersonen bij USP Marketing PR zijn Jeannette Spits, Natasha
Sprengers-Hooper en Tessa aan de Stegge.