15 december 2015

Uitverkochte eerste editie Allerhande kerstfestival smaakt naar meer

Door Maartje Springer

Rubrieken

EVENEMENTENLOCATIE - Met 10.000 bezoekers en 70 stands, verdeeld over 7000m2, vormde Het Spoorwegmuseum het decor van het eerste Allerhande Kerstfestival. Eventbureau Xsaga was verantwoordelijk voor de productie in opdracht van Albert Heijn.

Het Allerhande Kerstfestival op 11, 12 en 13 december was, ondanks het wisselvallige weer, volledig uitverkocht. Dit kon de bezoekers niet deren, want zij gaven gemiddeld een 8 aan deze allereerste editie van het festival. De verbinding tussen telers, leveranciers, klanten en medewerkers stond centraal tijdens het evenement. Dit leidde tot bijzondere en warme gesprekken over lekker eten met Kerst. Daarnaast werd er natuurlijk volop gratis geproefd van de 220 feestfavorieten en ging men zelf aan de slag gaan tijdens één van 40 workshops van bekende chef-koks. Het sfeerplaatje was compleet met live optredens van onder andere Roel van Velzen en het kinderkoor van Babette Labeij.

Het Kerstfestival bood ruimte aan 250 activiteiten, voor jong en oud. Dit varieerde van proeven van de lekkerste ingrediënten voor een geslaagd kerstdiner tot activiteiten zoals schaatsen en het bijwonen van spectaculaire optredens. Het brede karakter van het evenement zorgde ervoor dat mensen enthousiast naar buiten gingen: 8 van de 10 bezoekers zouden volgend jaar weer naar het Kerstfestival gaan en het ook aanbevelen aan anderen.

>> Bekijk hier de sfeerimpressie van het Allerhande Kerstfestival 2015 die Xsaga in opdracht van Albert Heijn mocht produceren.