Trendwatchers+zien+toekomst+in+eventbranche%3A+events+ter+moodmanagement
Nieuws

Trendwatchers zien toekomst in eventbranche: events ter moodmanagement

EVENTBRANCHE TRENDS - Farid Tabarki, Susanne Piët, Richard en Lieke Lamb waren als trendwatchers bereid om vanuit een helikopterview de trends en ontwikkelingen in een uitgebreid artikel te vertalen naar de eventbranche. Het complete artikel voor onze leden in het EventBranche Magazine, hierbij alvast een paar voorzetjes: events spelen een belangrijke rol in moodmanagement.

Susanne Piët heeft een geheel eigen kijk op de eventbranche en ziet evenementen een belangrijke rol vervulling in een samenleving waar 'de stemming' veel gaat bepalen. 'In de komende jaren zal de stemming de belangrijke aanwijzing geven voor trendontwikkelingen. Met stemming bedoel ik het humeur van de mens en de sfeer waarin hij of zij zich bevindt. Een algemene stemming van (lichte “free-floating” ) angst en ongemakkelijkheid die in 2015 nadrukkelijker dan eerder is neergedaald, zal verder postvatten, mede onder invloed van uitingen in diverse media. Een algemene behoefte zal dan ook worden om onder die stemming uit te kunnen komen. Geluk en comfort is nog steeds een streven.

'De eventbranche kan zich richten op mood-management, het hanteren en dirigeren van stemmingen van mensen door het creëren van sfeer (ook in de beveiliging en bewakingsaspecten).  Goed voelen staat centraal: Zo kun je mensen gelegenheid en kans bieden om zich goed te voelen, ofwel in de zin van comfortabel en getroost, ofwel in de zin van moreel goed. Voor dat eerste is de organisatie van de regionale en kleinere, veilige, bevestigende, rustgevende, herkenbare events, opgefrist door prikkels met een niet al te hoog spanningsgehalte, al of niet in sequentie over een jaar verspreid,  gewenst. Voor dat laatste zijn thema's van nut, maar ook de organisatie van clustering van groepen. Zodat het volgende gebeurt: als je ergens heen gaat hoor je bij de goede groep.'

>> Veel meer lezen over hoe de trendwatchers onze toekomst voorspellen: word vandaag nog lid van EventBranche.nl en ontvang alsnog het laatste magazine: 2016 het jaar van het evenement.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.