Trendwatcher: 'Eventorganisatoren raken de grip op de communicatie kwijt'

20-03-2013 - EVENT TRENDS - In het komende trendmagazine een uitgebreid artikel waarin zes trendwatchers hun blik op de evenemententoekomst werpen. Bruno Fabre merkt op dat social media en technologische ontwikkelingen de eventbeleving versterken, maar er ook voor zorgen dat organisatoren van events de grip op de communicatie tijdens hun event kwijtraken en zich daar bij neer moeten leggen.

“De social media zijn nu de podia waarop iedereen zijn eigen acteur is”, vertelt Bruno Fabre van The Bright ID. “Dankzij de social media zijn mensen nog maar zes stappen verwijderd van contact met willekeurig wie op de wereld. De valkuil van social media is dat alles wat op dit podium gebeurt, zichtbaar blijft. Event organizers raken de grip op de communicatie op hun event kwijt en kunnen dit alleen maar accepteren."

"In de eventwereld zal de beleving van de bezoeker versterkt worden door technologische ontwikkelingen. Via Apps zal het geluid tijdens concerten niet alleen uit de luidsprekers komen, maar ook uit hun smartphones. Geurmarketing zal een belangrijkere tool worden tijdens events. Technologische innovaties zorgen er voor dat het spektakel zich niet op het podium afspeelt, maar in het publiek. Bezoekers krijgen steeds meer een eigen, individuele beleving. Off stage wint het van on stage. Technologische innovaties stellen event organizers ook in staat bezoekers beter te beïnvloeden met (onbewuste) boodschappen.”

1 Reacties

Wie grip terug wil krijgen.. go pkn!
Peter Bestebreurtje @ 20-03-2013 19:25 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners