4 oktober 2012

Trendwatcher Bakas: 'Facebook over zijn hoogtepunt'

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTBRANCHE TRENDMAGAZINE - Het glossy EventBranche Trendmagazine vol inspiratie, trends en ontwikkelingen voor opdrachtgevers en natuurlijk ook branchegenoten nadert zijn afronding. Daarin een groot artikel met diverse trendwatchers geschreven door Jan Jacobs. De komende weken online aandacht voor hun kijk op de eventmarkt. Zo kijkt Adjiedj Bakas onder meer naar social media en events.

Bakas: 'De sociale media zullen events steeds meer faciliteren. Aan de andere kant: Facebook is over zijn hoogtepunt heen. Het medium is te dwangmatig en lokt liegen en zich beter voordoen uit. Ofschoon iedereen in deze transparante tijd toegang tot alles heeft, willen we ook exclusiviteit.'

'De oplossing van deze paradox is kunstmatige exclusiviteit: geheimzinnige events op onbekende locaties waarvoor je uitgenodigd hoopt te worden door een inner circle. Apps zullen steeds meer ingezet worden om bezoekers van events te informeren over actuele wijzigingen (zoals filemeldingen, wegopbrekingen, programmawijzigingen) en om feedback te vergaren.'