
In de loop van het jaar opent eigenaar & creatief brein Merel Feenstra ook een vestiging in Amsterdam. 'Feestkracht realiseert onvergetelijke evenementen voor de zakelijke markt door heel Nederland en zelfs daarbuiten', vertelt Feenstra. 'Voor onze medewerkers en onze opdrachtgevers is het prettiger als wij vanuit een aantal regionale toplocaties opereren. Vandaar dat wij vorig jaar hebben besloten deze stap te zetten.'
Heel veel bureaus hebben gekozen voor een lean en mean organisatie, weinig overhead, dit lijkt het tegenovergestelde. Kun je dat uitleggen?
‘Oprecht luisteren, elkaar in de ogen kijken en de handen schudden. Dat is naar onze mening de basis van elke succesvolle zakelijke samenwerking. De onderzoeken bevestigen dit. Maar liefst 67 procent van de marketeers eventmarketing ook ziet als meest effectieve strategie.' Feestkracht heeft vorig jaar kordaat besloten een andere weg in te slaan dan de gebruikelijke 'lean & mean' bedrijfsstrategie. Noem het 'smart & personal'. Wij willen dichtbij onze opdrachtgevers en toegankelijk zijn. Wij zijn een voorstander van korte lijnen. En dus hebben wij gezocht naar een slimme oplossing waarbij wij onze bedrijfshuisvesting zeer efficiënt hebben geregeld. Op deze wijze kunnen wij opdrachtgevers van dichtbij de aandacht geven die zij verdienen.'
Is dit het resultaat van een enorme groei? Kun je wellicht wat percentages noemen?
'De omzet is sinds onze start elk jaar verdubbeld. Die enorme groei is te danken aan een aantal feiten. Als jonge honden in de evenementenbranche, wij zijn gestart in 2008, kennen wij geen andere situatie dan waar wij ons nu met z'n allen in bevinden. Wij hebben altijd al moeten zoeken naar creatieve oplossingen om binnen budget onvergetelijke evenementen te produceren voor de zakelijke markt. Volgens mij zijn de jonge eventmanagers van nu daarom echt van een andere generatie. Wij hebben nooit 'bling-bling' events kunnen produceren. Bijzonder is ook dat in deze tijd mensen graag kennis willen delen, elkaar willen inspireren en van elkaar willen leren. Daar zijn evenementen bijzonder geschikt voor. Als je dan ook nog uit kunt leggen hoe je dat op een originele manier voor elkaar krijgt, ben je spekkoper. Een andere reden dat de activiteiten van Feestkracht zo zijn geëxplodeerd, is het feit dat wij een aparte afdeling hebben opgezet voor interim event- en communicatiemanagers. Steeds meer grote bedrijven tijdelijk of permanent uitbreiding nodig hebben van hun eigen team. Dit is voor hen dan de ideale oplossing.'