
Hierbij gaat het in bijna alle gevallen niet om toeleveranciers als een decorateur of cateraar, maar meer om de toeleveranciers die een product hebben die het inhoudelijke/conceptuele deel direct kunnen versterken. Denk hierbij aan bedrijven die interactie tijdens keynotes versterken, bouwers van eventapp's, registratiebedrijven, activiteitenprogramma's, maar bijvoorbeeld ook sprekers en entertainment.
Daarbij lijkt de locatie meer en meer op te treden als organisatiespil. Niet voor niets nemen steeds meer locaties oud-corporate eventmanagers of ex-medewerkers van evenementenbureaus in dienst. Los van deze personele krachten, die conceptueel mee kunnen denken, breiden locaties hun dienstenaanbod uit. Veelal vanuit een 1 loket-gedachte: één aanspreekpunt, waar naast alle locatiefaciliteiten ook overige producten en diensten worden aangeboden. Deze worden als service aangeboden. Daarmee ontstaat een win-win-win-situatie: handel voor de locatie, de toeleverancier en voor de opdrachtgever een extra service.
Hoe kijkt de branche naar deze ontwikkeling? Is het een trend, of een blijvertje?