27 juli 2007

Toverland ziet ook Troy-effect bij bedrijfsevenementen

Rubrieken

Een attractiepark opent een nieuwe attractie. Dat levert beduidend meer bezoekers op, maar heeft dat ook effect op de zakelijke markt? Bij Toverland zien ze een stijging van zowel de particuliere als zakelijke markt.
Toverland opende 1 juli van dit jaar een nieuwe houten achtbaan (Troy) en dat leverede meteen 10 procent meer bezoekers op. De logische vraag is dan natuurlijk: geldt dit ook voor de B-2-B aanvragen?
Forse omzetstijging
Lian Lempens van de locatie in Sevenum: 'Het zogenaamde Troy-effect is bij de zakelijke bijeenkomsten te merken door 'uitgestelde' events enerzijds en belangrijker aan een forse omzetstijging anderzijds.'
Toverland Events

Het gaat dus goed met Toverland Events: 'Gekeken naar het najaar 2006 versus 2007 maakt de afdeling Events ook dit jaar wederom een mooie sprong, door zo'n 25% extra omzet te draaien. Hierbij de kanttekening, dat er gekeken is naar de reeds geboekte events 2007 en de totalen dus nog niet volledig zijn.'

Lees ook:
Oplocatie.nl: