Organisator HSMAI van het congres ‘Hospitality Sales,
Marketing & Communicatie Congres 2006’, dat op 6 oktober plaatsvindt in
DeFabrique in Maarssen, meldt dat er van de ruim 150 inschrijvers maar liefst
35% een directiefunctie bekleedt.
Op directieniveau lijkt men zich meer en meer te
realiseren dat ‘up-to-date’ marketingkennis (en in het bijzonder op het gebied
van e-commerce en ‘on- en offline communicatie’) intussen geen optie meer is,
maar een ‘must’.
“Niet alleen 25% van ons totale ledenbestand heeft zich voor dit congres
opgegeven, maar ook een ver bovengemiddeld aantal deelnemers in
directiefuncties. Met name dat laatste is opvallend” aldus Hans Poortvliet,
Managing Director HSMAI Nederland. “De commerciële impact van veel
ontwikkelingen op met name het gebied van communicatie & distributie is
kennelijk (te) groot geworden”
Weblogs
‘Blogs Topprioriteit!’was de veelzeggende titel van een recente
‘ManagersOnline’ publicatie. “Het is dan ook niet voor niets dat UPC maar liefst
5(!) medewerkers inzet voor het ‘scannen’ van mogelijk negatieve reacties(&
dus publiciteit) op weblogs. Ik denk echter dat veel mensen in onze industrie
zich nog zeer beperkt bewust zijn van deze ontwikkelingen (gevaren én kansen)”
aldus Poortvliet.
“Vandaar dat we op 6 oktober in De Fabrique de werkelijke impact van zaken als o.a. ‘Viral & Guerilla Marketing, Business Communities en Web 2.0’ door experts op deze gebieden laten toelichten”.
HSMAI
HSMAI is het business-to-business beroepsnetwerk voor Marketing-, Sales-
& Communicatie- professionals in de gastvrijheidindustrie. De HSMAI voorziet
haar leden van congressen, symposia, publicaties, marktonderzoeken en
trainingen.
Relevante link: