28 mei 2014

Ticketscript ontvangt financiele injectie van 8,6 miljoen euro

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

PUBLIEKSEVENEMENTEN FESTIVALS - Ticketscript, self-service ticketing software, ontvangt een investering van 8,6 miljoen euro van het Londense FF&P Private Equity.

'De investering past in het streven van ticketscript om internationaal verder uit te breiden en innovatieve diensten te ontwikkelen voor de evenementen industrie', aldus de Europees marktleider in self-service ticketing. ticketscript is in 2006 gelanceerd en sindsdien in hoog tempo gegroeid met kantoren in Amsterdam, Antwerpen, Barcelona, Berlijn en Londen. De afgelopen jaren zijn er via ticketscript meer dan 11 miljoen kaarten verkocht voor meer dan 70.000 evenementen.

Over de nieuwe investering zegt Frans Jonker, CEO van ticketscript: 'Ik ben bijzonder enthousiast dat we deze investering kunnen aankondigen. FF&P Private Equity is de perfecte partner om ticketscript naar een hoger niveau te tillen. We bieden een grensverleggende ticketing oplossing en deze investering stelt ons in staat onze positie te versterken, de toenemende klantvraag te beantwoorden en internationaal verder uit te breiden.'

Henry Sallitt, Director van FF&P Private Equity: 'Wij zijn zeer verheugd dat we in ticketscript hebben geïnvesteerd, ticketscript is een vooruitstrevende partij in de Europese ticketing markt. We ondersteunen de ambities van het management om de marktleiderspositie internationaal verder uit te breiden. FF&P Private Equity staat bedrijven terzijde bij het realiseren van hun groeiambities, we kijken er naar uit om samen te werken met ticketscript en het bedrijf te helpen verder te ontwikkelen.'

Technologische ontwikkelingen
De extra investering komt in een jaar waarin ticketscript twee primeurs heeft aangekondigd:
1. De ticketscript box office is Europa’s eerste app voor kaartverkoop aan de deur. Het is een eenvoudige, innovatieve en kosten efficiente oplossing die iedere evenement organisator in staat stelt om op professionele wijze kaarten aan de deur te verkopen.

2. De #sellmore reporting suite, geeft evenementorganisatoren nóg meer inzicht in kaartkopers en hun gedrag. Zo kunnen zij tot het moment van verkoop hun online marketing activiteiten analyseren via Analytics Connect.