16 september 2015

Supermarktketen begint eigen foodfestival voor 40.000 bezoekers

Door Maartje Springer

Rubrieken

PUBLIEKSEVENEMENT EVENEMENTENLOCATIE - Albert Heijn organiseert op 11, 12 en 13 december haar eerste eigen foodfestival bij het Spoorwegmuseum in Utrecht. De organisatie van het 3-daagse Allerhande Kerstfestival rekent op 40.000 bezoekers.





Tijdens dit evenement inspireert Albert Heijn heel Nederland met de lekkerste recepten, trends en producten voor een heerlijke Kerst. Een evenement in de stijl van de populaire foodfestivals, met de sfeer van een kerstmarkt. Het 3-daagse foodfestival is een uitje voor jong en oud waar proeven, eten en drinken centraal staat. Bezoekers kunnen naast de proeverijen bij de vele foodstands, met behulp van experts ook zelf aan de slag tijdens de diverse workshops en live kooksessies met bekende koks. Daarnaast is er een kerstwinkel waar je direct alles kunt kopen wat op het foodfestival te zien is.

Saskia Egas Reparaz, directeur marketing & format van Albert Heijn licht de keuze voor het foodfestival toe: ‘Wij vieren al 128 jaar Kerst samen met onze klanten. Elk jaar helpen we hen met nieuwe ideeën, inspiratie en heel veel speciale kerstproducten. Dit jaar willen we onze klanten iets extra's bieden met het Allerhande Kerstfestival'.

Festival locatie & toegang
Albert Heijn heeft als locatie voor het Kerstfestival gekozen voor de centraal gelegen evenementenlocatie Spoorwegmuseum in Utrecht. Deze locatie is goed bereikbaar per trein. Bezoekers per auto worden vanaf een groot parkeerterrein per shuttlebus naar het festivalterrein gebracht. Vanaf Utrecht centraal rijdt een speciale kersttrein, waarmee men binnen 20 minuten midden op het festivalterrein staat.

De kaartverkoop start per 5 oktober via allerhandekerstfestival.nl. De toegangsprijs voor het festival bedraagt 10 euro per persoon voor volwassenen en 5 euro voor kinderen. Via allerhandekerstfestival.nl kan men zich ook inschrijven voor de speciale kookworkshops.