20 februari 2007

Steeds meer sponsors voor RAI-beurzen

Rubrieken

Sponsors weten steeds vaker hun weg te vinden naar Amsterdam RAI. Onder meer Audi, Playstation en Unilever hebben zich voor 2007 als sponsor gecommitteerd aan evenementen van RAI Exhibitions.
Sponsoring van beurzen loont, zo stelt Derk Egeler, algemeen directeur RAI Exhibitions: 'Sponsoring is de afgelopen jaren steeds meer een volwassen communicatie-instrument geworden. Waar sponsoring eerst vooral een originele manier was om naamsbekendheid te genereren, wordt het tegenwoordig gebruikt om een totale merkbelevenis te creëren.'
Met scherp schieten
Henk Wielinga, directeur Nationale Beurzen van RAI Exhibitions vult aan: 'Bij evenementen die door RAI Exhibitions georganiseerd worden, is de doelgroep nauwkeurig bekend. Hierdoor wordt sponsoring van RAI-evenementen met scherp schieten in plaats van schieten met hagel. Vooral bedrijven die een bepaald imago willen creëren, kunnen veel baat hebben bij het sponsoren van evenementen. Sponsoring is daarnaast natuurlijk ook een goede mogelijkheid voor het beheren van relaties.'
Voorbeelden
Een aantal voorbeelden van beurssponsoring in 2007:
Audi stelt tijdens Art Amsterdam (9 tot en met 13 mei) een aantal van de nieuwste modellen inclusief chauffeurs beschikbaar voor de ‘kunst tour’ door Amsterdam die tijdens Art Amsterdam gehouden wordt. Ook Accenture, SNS Reaal Fonds en Thieme GrafiMedia Groep hebben zich verbonden aan Art Amsterdam.
Playstation krijgt de mogelijkheid om, ten behoeve van de lancering van de PS3, het publiek van de AutoRAI (29 maart tot en met 9 april) kennis te laten maken met deze nieuwe gameconsole. De Nederlandse Spoorwegen en The Royal Bank of Scotland hadden al een sponsorcontract afgesloten met de AutoRAI.
Unilever gaat het horecapaviljoen van het vakevenement HRM Live! (14 en 15 maart) sponsoren ter promotie van gezond eten op de werkvloer. Ook Delta Lloyd sponsort HRM Live!.
In 2006 vonden onder meer Adecco (Horecava), TVM (The European Road Transport Show), ITT (Aquatech), Prénatal (negen-maanden-beurs) en Amstel (Huishoudbeurs) al hun weg naar RAI-evenementen. Amstel won met de Amstel Ballenbar op de Huishoudbeurs de SponsorRing Cultuur en Entertainment.
Oplocatie.nl: