24 juli 2007

Stayokay Events mikt op 1000 events in eerste jaar

Rubrieken

Een samenwerking tussen de Events Company Group en Stayokay leidde vorige week tot de bekendmaking van Stayokay Events. Bij het 'nieuwe bureau' draait het om betaalbaarheid, volumes, landelijke dekking en daardoor flexibiliteit.

Het is misschien niet de meest voor de hand liggende samenwerking, maar na een korte uitleg van John Bes (Events Company Group) en Chris Hommes (Stayokay) in het splinternieuwe Stayokay Zeeburg wordt alles duidelijk.

Waarom passen deze twee bedrijven zo goed bij elkaar?

'Wij hebben heel veel raakvlakken. Zo zijn we beide bezig om continu vooraan te lopen. Stayokay zit ook echt in zo'n flow door te blijven innoveren. Zonder jezelf en je klant te verloochenen zijn we beide altijd op zoek naar nieuwe kansen', verklaart John Bes de perfect match.

Chris Hommes: 'Net als John geloven wij heilig in samenwerken en doen waar je goed in bent. Door elkaars expertise te gebruiken en ondertussen wel beide partijen in hun kracht te laten, ontstaat een duidelijke relatie. En juist die samenwerkingsrelatie gaat zijn vruchten afwerpen.'
Maar hoe vind je elkaar? Van wie kwam de behoefte of was het een toevallige ontmoeting?
Hommes: 'Stayokay deed op diverse locaties al zaken met ECG. John wil met zijn bedrijf graag full service zijn en wij wilden inspringen op de activiteiten-behoefte van onze gasten.'
Bes: 'Onze ambitie is inderdaad full service te zijn en daar horen dus ook locaties bij. In Nederland zijn er niet zo veel partijen met 30 locaties over heel Nederland. Daarnaast hechten we beide aan kwaliteit in combinatie met budget. Als je dat zo op een rijtje zet, dan gaat je eventhart toch sneller kloppen.'
Hoe reageert de branche op deze samenwerking?
Bes: 'Ik moet het wel even uitleggen aan mijn klanten. Maar na de uitleg zijn ze allemaal zeer positief en erg geinteresseerd. Je moet ook niet vergeten dat het merendeel van de evenementen bestaat uit budgetten van 80 tot 100 euro per persoon. Door met Stayokay basiskwaliteit te koppelen aan een aantrekkelijke prijs ontstaat een totaal nieuw product van betaalbare meerdaagse arrangementen. Waarbij betaalbaar zonder goedkoop te zijn de insteek is.'
Hommes: 'We hebben heel bewust gekozen voor een nieuw label om op de zakelijke markt meer impact te hebben: Stayokay Events. Daarbij gebruiken we wel Stayokay in de naam, omdat we onszelf niet willen verloochenen. Bij een compleet nieuw merk heb je ook iets uit te leggen en dat hebben we nu ook. Gelukkig maar, want dat betekent dat ik nog veel werk te doen heb.
Doel voor het eerste jaar?
Bes: 'We mikken op 1000 events. Die moeten binnenkomen via bestaande klanten van Stayokay, ECG en natuurlijk vanuit het nieuwe label met een geheel andere propositie.'
Hommes: 'Voor het nieuwe label creeeren we dan ook een tandemconstructie, waarbij 3 mensen voor het label werkzaam zullen zijn: een ECG-er, iemand van Stayokay en een autonome derde.'
In FZ Magazine nummer 3 nog veel meer Stayokay Events, de achterliggende gedachte, raakvlakken en positionering van het nieuwe label.