6 september 2013

'STAY AWAKE' de markt verandert, verander mee

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

EVENEMENTENLOCATIE VERGADERLOCATIE - 'STAY AWAKE' de markt verandert, verander mee. Dit was de boodschap van Justin van Hooijdonk, directeur van het NBC Congrescentrum, tijdens het door het NBC georganiseerde Summerschool Events op 4 juli j.l.. Vraag nu, aan het NBC, hoe zij dat zelf doen, hoe veranderen zij mee in deze periode van economische crisis?

Eigenaar van NBC Justin van Hooijdonk: 'De branche heeft het zwaar en ik zal niet ontkennen dat de crisis ons ook raakt, maar de mate waarin kan je voor een deel zelf beïnvloeden. Als je stil blijft zitten, niets verandert, niets vernieuwt en bang bent voor ontwikkeling heb je simpelweg een probleem.' Het NBC zoekt de verandering in het restylen van het pand, in het verder ontwikkelen van haar culinaire ambities en investeren in haar online- en social media profilering.

Gedurende de zomer heeft het NBC Congrescentrum haar locatie grondig onder handen genomen. Het balkon in de Event Hall is eruit gehaald en is vervangen door een vaste presentatie-opstelling. Hierin is een podium van ruim 120m2 verwerkt. Door deze verandering kunnen er nu ruim 2.000 personen in theateropstelling ondergebracht worden. Naast de Event Hall zijn ook de entree en de ontvangstbalie in het nieuw gestoken.

'Met een eigen keuken heeft het NBC tov andere locaties, altijd al een voorsprong gehad in de culinaire mogelijkheden. De deelname aan het culinaire festival ‘Lekker Laren’ sluit geheel aan bij de culinaire ambities die het NBC in 2013 voor ogen heeft. We gaan in 2013 van fast food naar fast fresh, eigentijdse producten op een verrassende wijze gepresenteerd', aldus Van Hooijdonk, eigenaar van het NBC Congrescentrum.

'Het NBC behoort inmiddels tot de bekendere congres- en evenementenlocaties in Nederland, toch blijken sommige partijen nog nooit bij het NBC binnen te zijn geweest, of het NBC Congrescentrum simpelweg niet kennen. Om deze reden start het NBC in oktober een grootste Online- en Social media campagne. Alvast een klein tipje van de sluier: vanaf oktober claimt het NBC de titel THE PLACE TO BUSINESS', vertelt Van Hooijdonk.