De gezamenlijke bereiding van roergebakken aardbeien onderstreepte het belang van gezonde voeding in attractieparken.
Na Keukenhof starten ook tien attractieparken in Nederland met de FrissFruitcampagne om zo een bijdrage te leveren aan oplossingen voor de overgewichtproblematiek.
Paul Rosemöller is verheugd dat attractieparken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en gezonde voeding verbinden aan een leuk dagje uit. Met het aanbod van fruit wordt een eerste stap gezet om ook in attractieparken de gezonde keuze gemakkelijker te maken.
Staatssecretaris Frank Heemskerk waardeert de medewerking van de attractieparken aan de campagne FrissFruit zeer. “De attractieparken trekken jaarlijks miljoenen bezoekers. Naast het bieden van een leuk dagje uit hebben de parken ook een belangrijke educatieve functie. Juist omdat ze sterk gericht zijn op kinderen en gezinnen. Ook de staatssecretaris is van mening dat dit initiatief maatschappelijke verantwoordelijkheid schept en met hun inzet voor gezondere voeding pakken de parken dat goed op. Ondernemersbelang en maatschappelijk belang gaan hier hand in hand.”