Stage Events had de primeur om als eerste partij een groot event in POST Rotterdam te mogen organiseren. De opdracht was een event neer te zetten met een zeer hoog serviceniveau waarbij alle genodigden in één keer kennis zouden maken met de vernieuwde Mazda. Hierbij werd nauw samengewerkt met de internationale bedrijven Imagination en JWT.
De Bremerzaal van POST werd voor dit evenement in tweeën gedeeld: in het linkerdeel van de zal was een enorme cirkel gecreëerd door middel van doeken van 20 meter doorsnede, waarbinnen alles gebeurd. Er hingen 8 enorme videoschermen rondom die cirkel, met in het midden een rond podium. Hieromheen stonden alle stoelen opgesteld, waardoor de gasten om de spreker heen zaten. 'Dit zorgde voor een veel vriendelijker sfeer dan de statische rechte rijen en werd erg positief ontvangen door de gasten. Als contrasterende tegenhanger van alle rondingen was het rechterdeel van de zaal, waar de ontvangstruimte was gesitueerd, zeer strak gehouden met strakke statafels en dito loungehoeken', aldus Stage Events.
Complete ombouw
Philip Waring, vice president of sales Mazda Motor Europe, opende de avond en presenteerde de directeur van het kersverse MMNL, Martijn ten Brink. Tijdens het aperitief werd de muzikale aankleding verzorgd door een DJ samen met een saxofonist. 'Ondertussen vond er een complete restyling plaats van de cirkel in het linkerdeel van de zaal (uiteraard uit het zicht van de gasten): 300 stoelen eruit, rond podium eruit, nieuw podium erin, lounge zitjes erin. Vervolgens werd de cirkel her-opend door wederom DJ en saxofonist, aangevuld met een percussionist en zangeres. Cateraar OSeven serveerde een walking dinner. Later op de avond zorgden ‘the one and only’ pianisten van Crazy Piano’s voor nog meer swing, onderbroken door een spetterend optreden van Idols finaliste Nathalie', kijkt de organisator tevreden terug.
Persontmoeting en Buurtborrel
In aansluiting op dit event werd op 6 oktober een Persontmoeting gehouden. Genodigden waren een 40-tal leden van de automotive pers die middels een informele bijeenkomst hernieuwd kennis maakten met het vernieuwde Mazda in het nieuwe hoofdkantoor in Waddinxveen. Naast Philip Waring en Martijn ten Brink gaf ook Laurens van den Acker, chief designer van Mazda in Japan, acte de présence. Aansluitend een lunch verzorgd door de BorrelFabriek met sushi, oesters, yakitori sateetjes en andere kleine gerechtjes. Na afloop van de Persontmoeting opende Mazda haar deuren voor de ‘nieuwe buren’ op het industrieterrein Kouwe Hoek. Medewerkers van de omliggende bedrijven werden onder het genot van een hapje en drankje in de gelegenheid gesteld kennis te maken met het nieuwe pand en de medewerkers van Mazda.