23 maart 2007

Spotje Burgemeester Cohen genomineerd voor reclameprijs

Rubrieken

Het wervingsspotje voor het WK Amsterdam 2006, met een virtuoos voetballende Burgemeester Job Cohen, heeft een nominatie in de wacht gesleept voor een ADCN-jaarprijs.

Een jury van Nederlandse topcreatieven uit de reclamewereld bepaalt in de komende weken welke nominaties een zogenaamde Lamp van de Art Directors Club Nederland waard zijn.

Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Westergasfabriek op donderdag 12 april vindt de bekendmaking van de jaarlijkse prijzen voor de beste creatieve commerciële uitingen plaats.

Het wervingsspotje voor het WK Amsterdam 2006 is een creatie van David Snellenberg en Richard van der Laken van De Designpolitie. Het spotje was bedoeld om via AT5 publiek te werven voor het jaarlijkse WK Amsterdam, waar 32 landenteams van in Amsterdam/Nederland wonende buitenlanders voetballen om de eretitel Wereldkampioen van Amsterdam.

De kwaliteit van het spotje viel onmiddellijk op, vele zenders en programma’s (waaronder het NOS Journaal zonden het spotje uit. Momenteel broeden de bedenkers op een tweede commercial met Burgemeester Cohen in de hoofdrol.

Het WK Amsterdam 2007 vindt op zondag 3 juni plaats op Sportpark Middenmeer. Voor meer informatie: 0651 067938 (Adelijne Bos,WK Amsterdam).