Studenten van de New Business School Amsterdam hebben,
in samenwerking met Claus Event Center, een evenement georganiseerd voor
fondswerving voor de bouw van basisscholen in India. De studenten haalden op één
avond ruim €18.000,- op voor dit goede doel.
Met een honderdtal mensen op de gastenlijst voor het sponsorevenement bij Claus in Hoofddorp was de opbrengst boven verwachting. 'De studenten hadden verwacht zo’n €5.000,- in te zamelen en waren dus enorm verrast en trots met de uiteindelijke €18.000,-, waarvan €15.000,- aan veilingopbrengsten.
Afzeggingen
'Ondanks verschillende tegenslagen, als afzeggingen van artiesten en
tegenvallende ticketverkopen, is het toch allemaal goed gekomen', aldus
Mickeline Claus, één van de organisatoren. Het totale bedrag dat naar India
wordt overgemaakt is al opgelopen tot ruim €65.000,-. Zes scholen in India
krijgen extra lokalen, sanitaire voorzieningen en slaapvertrekken, zodat elk een
gebied van tientallen kilometers in omtrek van onderwijs voorziet.
De avond bestond uit een drie gangen diner afgewisseld met entertainment.
Er waren verschillende artiesten aanwezig om zoveel mogelijk mensen te trekken.
Emile Ratelband was veilingmeester en deed de biedingen erg hoog
oplopen. Ratelband stelde een eigen seminaar beschikbaar, dat de
veilingopbrengst ruim anderhalf keer vermenigvuldigde. Een Robbie Williams
look-a-like wist het publiek de dansvloer op te lokken en voor een swingend
einde te zorgen.
Leerproces met topresultaat
'De studenten moeten zo veel mogelijk zelf doen en eerder onderwezen
theorie in de praktijk toe passen', aldus Timo Timmerman, decaan en
medeoprichter van de school. Koen van der Donk, de coördinator voor de studenten
was beretrots op zijn medewerkers, want de studenten stonden zelf in de
bediening, keuken, zelfs de afwas en deden ook de productie en presentatie. Rick
Claus van Claus Event Center was zeer tevreden over de samenwerking: 'een
leerproces met een topresultaat'.