Sony en Photoflyer presenteerden onlangs hun
nieuwste concept op het gebied van fotomarketing. Op basis van het medium
Photoflyer, een polaroid voorzien van reclame, is er een nieuwe techniek en
presentatie ontwikkeld.
Het uitgangspunt is een digitale foto die ter plaatse wordt uitgeprint en voorzien van reclame. 'Alleen gebeurt dit 4 keer sneller dan bij de andere aanbieders', aldus Photoflyer. 'Middels de nieuwste printers van Sony en speciaal ontwikkelde software is ’t mogelijk deze tijdswinst te realiseren. Naast de verbeterde techniek en snelheid op de locatie is er ook op internet een grote verandering.'
'Unieke presentatie'
'Middels de meegeprinte tijdscode kan de ontvanger zijn uitgeprinte foto
makkelijk terugvinden op internet, waar de foto’s op een unieke manier worden
gepresenteerd. Zo komen alle foto’s in vogelvlucht, geanimeerd voorbij en wordt
de juiste foto in enkele seconde gepresenteerd. De bezoeker kan daarna eventueel
zijn foto bewerken met eigen ballonteksten om deze daarna te versturen aan
vrienden of bekenden', schetst Photoflyer.
Europese positie
Het concept is op dit moment alleen nog verkrijgbaar binnen de Benelux,
maar zal binnen afzienbare tijd via Photoflyer en Sony Europe in geheel Europa
verkrijgbaar zijn. 'Hiermee zal Photoflyer haar positie als specialist in
fotomarketing in Europa versterken, omdat zij naast de nieuwe digitale
toepassing ook nog het originele analoge concept blijft aanbieden', weet het
bedrijf.