12 oktober 2012

Software Smart Event Manager nog verder uitgebreid voor eventprofessionals

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTEN SOFTWARE - De reserveringssoftware Smart Event Manager bevat een volledige vernieuwde module managementinformatie. Directie en management van evenementenlocaties beschikken daarmee over actuele overzichten van (omzet)cijfers. In de vernieuwde module kunnen nu overzichten worden gemaakt, die specifiek op de organisatie en haar wensen zijn afgestemd.

Waarom is dit pakket speciaal voor de eventbranche geschikt?
'Smart Event Manager biedt een totaaloplossing voor het organiseren en faciliteren van evenementen. Zodra een aanvraag bij een locatie, outdoorbedrijf of cateraar binnenkomt, kan dit in Smart Event Manager verwerkt worden. Bij elke reservering kan het programma, de gereserveerde zalen, en de afgesproken verkopen worden vastgelegd. Dit kan automatisch (voor veelvoorkomende programma’s) of handmatig gebeuren (bij specifieke aanvragen) of een combinatie van beide. Op basis van de ingevoerde gegevens worden automatisch offertes en bevestigingen gegenereerd, die verstuurd kunnen worden aan de opdrachtgever. Deze brieven kunnen volledig aan de eigen huisstijl worden aangepast. Tegelijkertijd zet het programma de inkopen klaar, en worden roosters en facturen voorbereid. Ook voor de uitvoer van de evenementen worden allerlei lijsten klaargezet, zoals werkbrieven voor een partymanager of productielijsten voor bijv. de keuken. Met de management informatie kunnen alle ingevoerde gegevens geanalyseerd worden. Ook het versturen van informatiebrochures behoort tot de mogelijkheden. Ook kunnen er mailings worden aangemaakt, van prospects een logboek bijgehouden worden en kan de opvolging worden bewaakt. Daarmee is Smart Event Manager inderdaad een belangrijke salestool. Doordat met het invoeren van de reservering direct de uitvoer en afhandeling wordt voorbereid, bespaart men veel tijd en wordt de interne communicatie bevorderd. De kans op fouten, door bijv. miscommunicatie, is daarmee stukken kleiner.'

Hoe verschilt jullie software tov andere software aanbieders in onze branche?
'Smart Event Manager houdt rekening met de eigenheid van een locatie, outdoorbedrijf of cateraar zelf. Dat betekent dat elke klant zijn eigen zalen, verkopen, brieven etc. in kan richten zoals zij dat zelf graag willen. Dit wordt vooral zichtbaar in de voorstellen die tijdens een offerte traject worden verzonden. De eigen identiteit kan maximaal naar buiten worden gebracht. Bovendien is het programma heel flexibel, er kan veel gestandaardiseerd worden: hele reserveringen of onderdelen daarvan. De salesmedewerker die de reservering invoert houdt echter altijd zeggenschap en kan op elk moment van de standaard worden afgeweken. Daarnaast kent Smart Event Manager een hele uitgebreide prijsstructuur: zo staan we toe dat prijzen zowel excl. als incl. BTW ingevoerd mogen worden. In de praktijk betekent dit dat een bedrijf een offerte met mooi afgeronde excl. bedragen ontvangt. Tegelijkertijd kan een bruidspaar een offerte met incl. afgeronde bedragen ontvangen. Meerdere tariefgroepen zijn mogelijk, evenals staffelprijzen en verkopen met gemengde BTW (b.v. een drankenarrangement).'

Wat zijn ongeveer de kosten?
'Smart Event Manager is een modulair systeem, m.a.w. niet elke module hoeft afgenomen te worden. De ware licentiekosten worden bepaald o.b.v. de afgenomen modules en het aantal gelijktijdige gebruikers. Smart Event Manager kan worden afgenomen vanaf € 1.000,00 per jaar.'