27 oktober 2015

SocialLane geeft inkijkje: hoe een evenement trending topic werd

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

ONLINE EVENT PROMOTIE - Onze nieuwe partner SocialLane gaat EventBranche.nl adviseren op social media gebied en deelt graag kennis met onze lezers. Dit keer een inkijkje: hoe een event trending werd. 'De aanwezigheid op social media heeft mooie resultaten opgeleverd. De hashtag #oodenhaag was tijdens het event zelfs trending topic in Nederland.'

'Op 30 september 2015 hebben wij met SocialLane tijdens het Ondernemersplein de webcare van het Haags ondernemersontbijt en de uitreiking van de Zilveren Ooievaar verzorgd. En dat was niet zomaar wat. Een week van te voren hebben we via het Twitter account van het OndernemersPortaal (@opdenhaag) het event onder de aandacht gebracht. We hebben o.a. de hashtag #oodenhaag gepromoot, de genomineerde uitgelicht en aangekondigd dat we een live stream zouden uitzenden. Zodat de mensen die er niet waren toch konden meekijken met het event.'

'Tijdens het event hielden wij voor de organisatie alle social media berichten bij (webcare) en presenteerde dit via een prachtig Social Dashboard. Op dit dashboard toonde we o.a. de foto’s die men maakte en was de hashtag duidelijk te zien waardoor mensen werden aangespoord om mee te praten via Twitter.'