Jochem van Loon van SocialLane: 'Inventariseer de verschillende acties, middelen, doelen en uitignen. Breng daarbij je doelgroep goed in kaart en weet waar ze zitten op social media. Dat kan met social media monitoring. Wie zijn de influencers binnen uw doelgroep en waar praten ze over? Heb je dat in kaart gebracht, dan kun je potentiele bezoekers heel effectief benaderen. Onze ervaring leert: social monitoring is de sleutel tot het aantrekken van bezoekers.'
De 7 gouden social media strategie tips:
1. Zet een strategie op, passend bij uw specifieke evenement
2. Bouw constructief aan een eigen netwerk (community)
3. Durf ook online te adverteren en promoot deze op social media
4. Zet social monitoring in om je doelgroep in kaart te brengen en alle berichtgeving goed te volgen en op te vangen én daar op anticiperen
5. Zorg dat je adequaat reageert op berichtgeving en wees ook online gastvrij
6. Zorg voor afwisselende content met humor en een verzorgde uistraling
7. Zorg voor een goede webcare tijdens het event